Beszállítók Autóiparban erősít az SGL

Autóiparban erősít az SGL

autopro.hu | 2015.07.29 15:42

Autóiparban erősít az SGL

Az SGL Carbonnál éve óta problémák vannak az alapvető üzleti tevékenységgel a grafit elektródák területén. Most a cég az autóipari jelenlétét kívánja erősíteni.

A gyengélkedő szénszál-specialista SGL Carbon ambiciózus növekedési terveket fogalmazott meg a következő öt évre és felkészült az ágazat konszolidációjára – írta az Automobilwoche.de szaklap. Legkésőbb 2016 végére jogilag teljesen független lesz a grafit elektródákat és -katódokat gyártó alapüzletág a cégnél. A vállalat szóvivője szerint ez nem befolyásolja a dolgozók létszámát és a telephelyeket sem. Az SGL aktív szerepet akar játszani az iparág konszolidációjában. Az új vállalati struktúra lehetővé teszi, hogy gyorsan reagáljanak a stratégiai kihívásokra. Ez a partneri kapcsolatokra, a felvásárolásokra és az üzletrészek eladására is vonatkozik.

Az i3-as pehelykönnyű karosszériája

Növekedési tervek a szénszálas üzletágban

Mindeközben a másik két üzletágban ütemes növekedésre számítanak, mind a szénszálak, mind a speciális grafit termékek területén. A két részleg utolsó éves, 737 millió eurós forgalmát saját erőből 2020-ra 50 százalékkal akarják növelni. Az SGL saját területén olyan dinamizmusra számít, mint amilyen a lítium-ion akkumulátorok és a LED-fényforrások piacán figyelhető meg. A növekedés még nagyobb lehet, mint amire az SGL számít. A cég részvényei az átszervezés bejelentésének napján 6,55 százalékkal, 15,865 euróra nőttek.

A kis tömeg kifizetődő

A wiesbadeni cégnek több mint egy éve van szembenézni az alaptevékenység problémáival és a szerkezet átalakításával költségeket megtakarítani. A grafitelektródákat az acéliparban használják, az acél újrahasznosításakor. Ezen a területen a kínai versenytársak alacsony áraival magyarázható az SGL visszaesése. A vállalatnak tavaly 247 millió eurós vesztesége volt, de 2015-re már jelentős javulással számolnak.

Szénszál-gyártás az SGL-nél

Autóipari üzletágát, az ACF-et a BMW-vel közösen 2009-ben alapították, itt készül az i3-as és az i8-as BMW szénszálas utascellája, illetve karbon teste.

Kiemelt Partnereink