Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Audi-lökhárítókat gyárt a Rehau új győri üzeme
Felavatták a németországi székhelyű Rehau cégcsoport győri gyárát a város ipari parkjában hétfőn. A 60 millió euróból (18 milliárd forint) egy év alatt épült üzemben az Audi több modelljéhez gyártanak lökhárítókat.
Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke a megnyitón elmondta: az új győri telephely kiválasztása során kiemelt szempont volt az Audi közelsége, hiszen a társaság közvetlenül a járműgyár szerelőszalagjára szállítja termékeit. Tájékoztatása szerint világszerte mintegy 40 üzemben termel a Rehau, amelynek győri üzeme rekordgyorsasággal, egy év alatt épült fel. Utalt arra is, hogy társaságuk több mint két évtizede dolgozik az Audinak, amelynek 2005 óta szállítanak korábbi győri telephelyükről.
Alexander Ziehr, a Rehau győri üzemének vezetője és Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke a gyár avatóünnepségén, 2013. október 14-én (MTI, Fotó: Krizsán Csaba) |
Alexander Ziehr, az új gyár vezetője az eseményen elmondta: mintegy 26 ezer négyzetmétert építettek be a gyártáshoz és a logisztikai feladatok ellátásához, a legmodernebb környezetvédelmi és gazdasági szempontokat érvényesítve.
A lökhárító is Győrben készül |
A polimereket gyártó Rehau cégcsoport két évtizede van jelen Magyarországon. Korábban az építőipar és egyéb iparágak, jellemzően a bútorgyárak számára állított elő terméket, emellett azonban az autóipart is kiszolgálja. |
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója beszédében rámutatott, hogy kizárólag világszínvonalat nyújtó beszállítókkal tudnak világszínvonalú járműveket előállítani. Amint kifejtette, a Rehau győri gyára a Volkswagen-csoport más márkáinak is beszállítója, ennél a cégnél készülnek például a VW Touareg lökhárítói is.Veit Wagner a termelés részleteiről is szólt: mostantól az Audi A3 Cabrio és Coupé, a jövő év közepétől pedig a TT és a Q7 első és hátsó lökhárítóit állítja elő a most felavatott gyárban a jelenleg 130 fős alkalmazotti csapat
Az ünnepségen jelent volt Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkár is. A politikus hangsúlyozta: amikor a magyar kormány 2010 nyarán célul tűzte az ország újraiparosítását, Európában kétkedés fogadta ezt, mostanra viszont uniós célkitűzés lett az ügy. A 2014-2020-as tervezési ciklus végére a közösség 16-ról 20 százalékra kívánja emelni az ipar részesedését a GDP-ben, míg Magyarországon ez az arány már most 24 százalék. Megjegyezte: az autóiparnak más ágazatoknál jóval nagyobb multiplikátor hatása van. Szerinte bár Magyarország számára versenyelőnyt jelent a térségbeli államokénál jobb infrastruktúra vagy a munkaerőpiac elmúlt két évben megteremtett rugalmassága, a beszállítók terén rosszabbul áll az ország a másik három visegrádi államnál. - Ez az a pont, ahol további erősítésre van szükség - fogalmazott, hozzátéve, hogy a következő uniós tervezési ciklusnak különösen hangsúlyos témája a magyar exporton belül a hazai beszállítói arány növelése.