Beszállítók Audi-lökhárítókat gyárt a Rehau új győri üzeme

Audi-lökhárítókat gyárt a Rehau új győri üzeme

MTI | 2013.10.14 12:50

Audi-lökhárítókat gyárt a Rehau új győri üzeme

Felavatták a németországi székhelyű Rehau cégcsoport győri gyárát a város ipari parkjában hétfőn. A 60 millió euróból (18 milliárd forint) egy év alatt épült üzemben az Audi több modelljéhez gyártanak lökhárítókat.

Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke a megnyitón elmondta: az új győri telephely kiválasztása során kiemelt szempont volt az Audi közelsége, hiszen a társaság közvetlenül a járműgyár szerelőszalagjára szállítja termékeit. Tájékoztatása szerint világszerte mintegy 40 üzemben termel a Rehau, amelynek győri üzeme rekordgyorsasággal, egy év alatt épült fel. Utalt arra is, hogy társaságuk több mint két évtizede dolgozik az Audinak, amelynek 2005 óta szállítanak korábbi győri telephelyükről.

Alexander Ziehr, a Rehau győri üzemének vezetője és Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke a gyár avatóünnepségén, 2013. október 14-én (MTI, Fotó: Krizsán Csaba)

Alexander Ziehr, az új gyár vezetője az eseményen elmondta: mintegy 26 ezer négyzetmétert építettek be a gyártáshoz és a logisztikai feladatok ellátásához, a legmodernebb környezetvédelmi és gazdasági szempontokat érvényesítve.

A lökhárító is Győrben készül
A polimereket gyártó Rehau cégcsoport két évtizede van jelen Magyarországon. Korábban az építőipar és egyéb iparágak, jellemzően a bútorgyárak számára állított elő terméket, emellett azonban az autóipart is kiszolgálja.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója beszédében rámutatott, hogy kizárólag világszínvonalat nyújtó beszállítókkal tudnak világszínvonalú járműveket előállítani. Amint kifejtette, a Rehau győri gyára a Volkswagen-csoport más márkáinak is beszállítója, ennél a cégnél készülnek például a VW Touareg lökhárítói is.Veit Wagner a termelés részleteiről is szólt: mostantól az Audi A3 Cabrio és Coupé, a jövő év közepétől pedig a TT és a Q7 első és hátsó lökhárítóit állítja elő a most felavatott gyárban a jelenleg 130 fős alkalmazotti csapat

Az ünnepségen jelent volt Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkár is. A politikus hangsúlyozta: amikor a magyar kormány 2010 nyarán célul tűzte az ország újraiparosítását, Európában kétkedés fogadta ezt, mostanra viszont uniós célkitűzés lett az ügy. A 2014-2020-as tervezési ciklus végére a közösség 16-ról 20 százalékra kívánja emelni az ipar részesedését a GDP-ben, míg Magyarországon ez az arány már most 24 százalék. Megjegyezte: az autóiparnak más ágazatoknál jóval nagyobb multiplikátor hatása van. Szerinte bár Magyarország számára versenyelőnyt jelent a térségbeli államokénál jobb infrastruktúra vagy a munkaerőpiac elmúlt két évben megteremtett rugalmassága, a beszállítók terén rosszabbul áll az ország a másik három visegrádi államnál. - Ez az a pont, ahol további erősítésre van szükség - fogalmazott, hozzátéve, hogy a következő uniós tervezési ciklusnak különösen hangsúlyos témája a magyar exporton belül a hazai beszállítói arány növelése.

Kiemelt Partnereink