Beszállítók A Toyotát szeretik a legjobban a beszállítók

A Toyotát szeretik a legjobban a beszállítók

autopro.hu/Sz.K. | 2023.05.29 08:20

A Toyotát szeretik a legjobban a beszállítók

Fotó: Toyota Newsroom

Az idei Supplier Working Relations Index (WRI) - egy éves felmérés, amely azt méri, hogy a Tier 1 beszállítók mennyire elégedettek az OEM-ügyfeleikkel való együttműködéssel - tükrözi a bizonytalanságot, amit a beszállítók tapasztalnak az új technológiába (elektromos átállás) történő nagy beruházások miatt.

Ebben az évben a hat vizsgált autógyártó közül a Toyota kapta a legmagasabb pontszámot a beszállítói kapcsolatok terén, szorosan mögötte a Honda végzett. A felmérés 2001-es indulása óta a Toyota két év kivételével minden évben vezette a listát. A Honda, amely 2009-ben és 2010-ben az első helyen végzett, az elmúlt években folyamatosan a második helyen állt. Mindkét autógyártó pontszámai azonban csökkentek a tavalyi évhez képest, a General Motors pedig megerősítette harmadik helyét, és tíz ponttal növelte pontszámát.

A rangsor alsó végén a Nissan és a Stellantis a beszállítói kapcsolatok terén erősödött. A Nissan ráadásul megelőzte a Fordot, amely 23 pontot veszített és az ötödik helyre esett vissza.

Nem tett jót a Ford felosztása

2022 márciusában a Ford bejelentette, hogy szétválasztja belső égésű motorokkal foglalkozó üzletágát (Blue Oval) és elektromos járművekkel foglalkozó üzletágát (Model E). A beszállítók számára nem volt egyértelmű, hogy a portfóliójukban lévő alkatrészeket miért sorolták be az egyik vagy a másik üzletágba, mivel egyes alkatrészek valójában mindkét üzletágat érintik. Az is problémát jelentett, hogy kivel kell kommunikálni a válaszok és eredmények érdekében.

A Ford még mindig azon dolgozik, hogyan határozza meg és kommunikálja az átszervezést mind a beszállítói bázis, mind a saját szervezetén belül - mondta Dave Andrea, a Plante Moran stratégiai és autóipari és mobilitási tanácsadási részlegének vezetője.

Egy világos útiterv

A beszállítói elégedettség szorosan összefügg az OEM felülről lefelé irányuló belső stratégiakommunikációjának sikerével, valamint a gyártási és beszerzési részlegeinek egészséges összehangolásával. Az ügyfelekkel közvetlenül foglalkozó beszerzési munkatársaknak jól tájékozottnak kell lenniük az átfogó vállalati prioritásokról és az OEM-részlegek által kezelt kérdésekről, hogy a beszállítók megfelelő termékfejlesztési döntéseket hozhassanak, és előre láthassák a felmerülő problémákat vagy változásokat – írja a Reuters.

A világjárvány idején az autógyártók válságstábot állítottak össze, hogy kollektívan és közösen kezeljék az ellátási lánc, a munkaerő, sőt az egzisztenciális kihívásokat. Andrea szerint az autógyártók jól tennék, ha hasonló válságmenedzsmentet alkalmaznának az elektromos autókra váltás során - ami nem különbözik a folyamatos fejlesztés gondolkodásmódjától.

„Az ipar nagyon jól tud reagálni a válságokra” - mondja. „Ha van egy közös ellenség, akkor mindenki összefog. Erre van szükségünk nap mint nap. Most a közös ellenség a piacon uralkodó bizonytalanság, legyen szó akár a termékek iránti keresletről, akár a szabályozásról, hogy milyen járműveket és hajtáslánc-kombinációkat lehet értékesíteni. Minden nap szembesülünk ezzel a bizonytalansággal, és minden nap csak piszkáljuk - egy kicsit itt, egy kicsit ott -, és ez összeadódik.”

Az elmúlt években a WRI pontszámai zuhantak. Ez azt jelzi, hogy a beszerzési személyzetnek több képzésre van szüksége az új technológiák terén - mondja Andrea.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink