Beszállítók A Schaefflerrel válik elektromossá a DTM

A Schaefflerrel válik elektromossá a DTM

autopro.hu | 2020.11.21 16:22

A Schaefflerrel válik elektromossá a DTM

A bemutatójármű – amelyet a Hockenheimringen láthattak először - közel 1200 LE teljesítményre képes. | Fotó: Schaeffler

A DTM sorozat 2020-as utolsó versenyhétvégéjén a Schaeffler megmutatta, milyen lesz a DTM jövője: zöld és elektromos. Az autóipari és ipari beszállító vállalat a DTM új stratégiai és innovációs partnereként az ITR-rel (Nemzetközi Túraautó Bajnokság Egyesület) közösen rántotta le a leplet egy új járműről.

Hirdetés

A Schaeffler és az ITR a Hockenheimringen egy olyan bemutató-járművet ismertet, amelyben négy Schaeffler gyártmányú - elektromos akkumulátorral működő és minden kerékhez külön hozzárendelt - meghajtás található, és amely Space Drive steer-by-wire funkciókkal is rendelkezik. A prototípust Daniel Abt, Formula E pilóta és Timo Scheider, kétszeres DTM bajnok, valamint a Schaeffler márkanagykövete, Sophia Flörsch vezették.

„Örülünk az együttműködésnek” - mondta Matthias Zink, a Schaeffler Autóipari Technológiák vezérigazgatója. „Innovatív e-hajtásláncaink már 2014 óta járulnak hozzá a győzelmekhez, és időközben már sorozatgyártású járművekbe is beépítésre kerültek. Az együttműködés bizonyítja az újító szellemiséget és az innovációs erőt, valamint megerősíti azt a szándékunkat, hogy technológiai partnerként alakítsuk azt az fejlődést, ami a világot mozgatja.”

A bemutatójármű teljesítménye majdnem 1200 lóerő

A bemutatójármű – amelyet a Hockenheimringen láthattak előszőr - 880 kilowattal, közel 1200 LE teljesítményre képes, és így teljesítménye közel kétszerese a jelenlegi DTM-járművekhez képest (átlag: 450 kilowatt). A jármű 0 kilométer/óráról 2,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/óra sebességre, és ezzel mintegy 0,4 másodperccel gyorsabb, mint a mostani Schaeffler BMW M4 DTM. A jármű rendelkezik a motorsportban már kipróbált Space Drive steer-by-wire technológiával, valamint a négy motor vezérléséhez szükséges, integrált menetdinamikai szabályozó rendszerrel. A vállalat megjelenését a 2021-es elektromos DTM keretprogramjába tervezik. 2023-tól a DTM teljesen elektromos versenysorozatként indulhat.

Az együttműködés bizonyítja az újító szellemiséget és az innovációs erőt.

Az együttműködés bizonyítja az újító szellemiséget és az innovációs erőt. | Fotó: Schaeffler

„We pioneer motion”

A globális autóipari és ipari beszállító röviddel ezelőtt indított el egy új imázskampányt azzal a céllal, hogy erősítse a Schaeffler márkanevet, és ismertesse az új „We pioneer motion” szlogent. A kampány középpontjában az a gondolat áll, hogy a „Zöld jelenti a különbséget”, és szimbolikusan azt üzeni, hogy a Schaeffler élen jár a mozgáshoz kapcsolódó kezdeményezésekben. Matthias Zink elmondta: „A DTM-mel való együttműködés tökéletesen illik a Schaefflerhez. Szeretnénk úttörőként az élen járni, megkérdőjelezni a status quo-t, és átírni a határokat – ezzel megalkotni a valódi különbséget.”

A kampánnyal kapcsolatos további információk a „We pioneer motion” oldalon érhetők el.

Kiemelt Partnereink