Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Huawei-botrány miatt a kanadai autóipar is döccen
A Huawei telekommunikációs vállalat pénzügyi vezetőjének kanadai letartóztatására kínai autóipari cégek úgy reagáltak, hogy felfüggesztették Kanadába irányuló befektetési terveiket. A General Motors is most zár be egy kanadai gyárat, a beszállítók tehát nagyon aggódnak.
Több kínai autógyártó is érdeklődik kanadai befektetések iránt, de a Huawei pénzügyi vezetője, Meng Van-csou december 10-i letartóztatása után a cégvezetők felfüggesztették tervüket, jelentette ki Flavio Volpe, egy kanadai autóipari beszállítói szervezet elnöke. Szerinte a kínaiak számára továbbra is célpiacnak számít Észak-Amerika, azonban egyelőre szüneteltetik a terjeszkedési szándékaikat.
Válaszként a cégvezető elfogására Kína őrizetbe vett két kanadai állampolgárt, Michael Spavor üzletembert és Michael Kovrig (egyébként magyar útlevéllel is rendelkező) volt diplomatát. A kínai hatóságok nemzetbiztonsági indokokra hivatkoztak. A letartóztatások mellett az állami tulajdonban álló turisztikai ügynökség, a Destination Canada ideiglenesen felfüggesztette kínai marketingtevékenységét, és a kanadai idegenforgalmi miniszter is lemondott egy év végi kínai utazást.
Lynette Ong, a Torontoi Tudományegyetem Politikatudományi és Ázsiai Intézetének egyetemi docense úgy nyilatkozott az államközi feszültségről, hogy Kína kanadai befektetéseinek kétéves szüneteltetése a legrosszabb forgatókönyv, sokkal valószínűbb egy fél éves mosolyszünet a két ország viszonyában. A legkomolyabb következményeket viszont a következő három hónap hozhatja, vagyis amikor Meng kiadatási tárgyalása folyik.
A kanadai autóalkatrész-gyártók évente mintegy 3 milliárd dollárnyi (850 milliárd forint) alkatrészt szállítottak be a General Motors (GM) oshawa-i gyárának. Most, hogy az autógyártó úgy döntött, bezárja ezt a létesítményt, a beszállítóknak új ügyfélre van szükségük. A kanadai Gépjárműalkatrész-gyártók Szövetsége elnöke szerint nagyon kevés olyan autógyártó van a világon, amelyek az oshawa-i létesítmény, vagyis a GM helyébe tudnának lépni, a kínaiak Kanadába csábítására pedig jelenleg kevés a remény.