Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Németországban marad az Opel Zafira Tourer gyártása
A németországi Bochumban található Opel-gyár bezárása után, a szintén németországi Rüsselsheimben gyártják ezentúl kizárólagosan az Opel Zafira Tourer és Insignia modelleket. A rüsselsheimi és a Vauxhall Ellesmere Port-beli gyára is pályázott az Opel jelenlegi két legsikeresebb modelljének gyártási jogaiért, miután az ötvenéves, a Ruhr vidéken található bochumi gyár bezárja kapuit a jövő év végén.
Hétfőn lehetett olvasni először az Automobilwoche portálon, hogy a két befutó az angliai és a németországi gyár. A GM választása végül a németországi telepre esett, így jövő év végétől, kizárólagosan Rüsselsheimben készül majd az Opel Zafira Tourer, és a jelenlegi zászlóshajónak számító Insignia összes típusa.
- Számos jelöltünk van, hogy betöltse a bochumi gyár szerepét. Ezek között első helyen szerepelt a rüsselsheimi és az Ellesmere Port-i gyár - mondta el egy, az Opel vezető tanácsának magát megnevezni nem akaró tagja az Automobilwoche-nak. - A kompakt Astrákat gyártó Ellesmere Port lenne az anyagilag legjobb választás, azonban a németországi gyár politikai alapon érvelt - mondta el a tanácstag. Az informátor szerint, az esélyes nevek között szerepelt még az Opel gliwicei (lengyel) gyára is.
- Gazdaságosabb lenne az ellesmere-i gyártás, de én személy szerint úgy vélem, hogy a Zafira Tourer gyártását Németországban kell tartanunk, mert bármilyen más megoldás egyszerűen túl bonyolult lenne.
A 2014 végén bezáró bochumi az egyetlen üzem, amely jelenleg a Zafirákat gyártja. A gyár bezárása két évvel, a modell tervezett életciklusának vége előtt történik, mivel a bochumi munkások leszavazták a gyártást 2016 végéig kitoló kezdeményezést.
A bezárás ugyan csökkenteni fogja az Opel többletkapacitását, miközben az európai autópiac továbbra is hanyatlóban van, de mindez állítólagos része a GM azon stratégiájának, amivel a céget 2015-re nyereségessé akarják tenni.