Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elkészült a Szegedre szánt első Ikarus-Skoda trolibusz kocsiszekrénye
Elkészült Székesfehérváron a Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának kocsiszekrénye, amelyet már elszállítottak a csehországi Plzenbe, hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére – tájékoztatta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója szerdán az MTI-t.
A Szegedre szánt Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz prototípusának gyártása márciusban kezdődött a székesfehérvári ipari parkban. Helyükre kerültek a belső burkolati elemek, ülések, kapaszkodók; valamint elkészült a vezetőállás is. A trolibuszt villamos berendezésének beszerelésére és beüzemelésére kedden Csehországba, Plzenbe vitték. Ezzel párhuzamosan elkezdődött Székesfehérváron a második járműváz gyártása is.
Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, és a kötelező vizsgák után várhatóan az idén ősszel már utazhatnak majd rajta a Tisza-parti város lakói. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.
A szegedi önkormányzat 2011 januárjában új, tizenhárom darabos troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól, egyenként 800 ezer eurós áron, a városban uniós támogatással megvalósuló elektromos tömegközlekedés projekt részeként. A cégtársulás tagja a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. – tudatta a szakember.
A Szegedi Közlekedési Társaság részére épülő új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek, és 124 utas szállítására alkalmasak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is.
A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felsővezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.