Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Van még mit javítani az elektromos töltésen
Egy elektromos jármű akkumulátorainak feltöltése átlagosan fél órát vesz igénybe, miközben egy hagyományos autó megtankolása a fizetéssel együtt körülbelül nyolc percbe telik. A PwC szerint ez a különbség riasztó lehet, és úgy válhat népszerűbbé az elektromobilitás, ha a töltés mellé vásárlói élményt is kínálnak.
A PwC szerint az elektromos autók töltését vonzó ajánlatokkal és „vásárlói tapasztalatokkal" lehetne összekapcsolni, ami így külön üzleti rendszerré válhat. Az autógyártóknak és az energiavállalatoknak aggódniuk kellene a félórás töltési idő miatt - véli Felix Kuhnert, a PwC iparági szakértője.
Egy benzines vagy dízel autó megtankolása átlagosan nyolc perc alatt történik, beleértve a benzinkútra való behajtást és a fizetést is. Ehhez képest még a villámtöltőkön is lényegesen tovább tart a „tankolás” az e-autókkal. Éppen ezért a töltés új ajánlatokkal, vásárlói élménnyel együtt új üzleti modellként érvényesülhet, „ha innovatív módon és az ügyfél szemszögéből gondoljuk át a helyzetet" - mondta Kuhnert.
Még több elektromos töltő kell
Még Németországban is van lehetőség a PwC ötletének megvalósítására, ugyanis ott is rengeteg töltőoszlopot kell még létesíteni. Ahogy azt az Automobilwoche is írja, a nyilvános töltőállomások bővítésének ütemét jelentősen fel kell gyorsítani ahhoz, hogy Németország ezen a téren megfeleljen az EU követelményeinek.
Érdekesség, hogy az utcai töltés ma általában aligha nyereséges a töltőállomások üzemeltetői számára, ugyanakkor az ügyfeleknek sincs mindig egyszerű dolga a különböző szolgáltatóktól származó, különböző alkalmazásokkal történő töltéssel.