Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Űrtechnológiát hozna a Földre a Toyota
A Toyota regeneratív üzemanyagcellás rendszert fejleszt egy Japán Űrügynökség vezette projekthez készülő holdjáróhoz azzal a szándékkal, hogy a technológiát a Földön is használja a jövőben.
A holdjárót az Űrügynökség azon projektjéhez fejlesztik, melynek célja, hogy megállapítsák, a Hold sarkvidéki területein mennyi és milyen minőségű víz áll rendelkezésre. Ennek ismerete a későbbi holdutazások tervezésében játszhat fontos szerepet.
A programhoz készülő, ember vezette holdjárót a Toyota regeneratív üzemanyagcellája (RFC) láthatja el energiával. Ken Yamashita, a Toyota holdkutatási projektekért felelős vezetője nemrég erről az üzemanyagcelláról is beszélt a fejlesztések jelen állásáról szóló tájékoztatón.
Az előadás során Yamashita kiemelte, hogy a holdjáróhoz fejlesztett megoldásokat a Földön is alkalmazni szeretnék. A regeneratív üzemanyagcellán kívül ilyen az off-road körülmények közti önvezetés és a felhasználói élmény bizonyos elemei.
Kettő az egyben
A regeneratív üzemanyagcella kettős funkciót tölt be. Egyrészt a tradicionális üzemanyagcellák módjára képes hidrogénből és oxigénből vizet és elektromos áramot generálni, másrészről az elektrolizátor szerepét is betölti azáltal, hogy elektromos áramot használva hidrogént és oxigént állíthat elő. Ezt a kettős működést a Holdon a 14 napos éjszaka követeli meg. A regeneratív üzemanyagcella nappal hidrogént és oxigént termelhet, amit használva aztán az éj folyamán elektromosságot szolgáltathat.
A Toyota a fejlesztés során hasznosítja a saját üzemanyagcellás kompetenciáit, egyúttal együttműködik a Mitsubishi Heavy-vel az elektrolizálás területén. Az együttműködésre azért is szükség van, hogy megoldják a víz és a hidrogén „súlytakarékos” tárolását.
A Green Car Congres beszámolója szerint Yamashita elmondta, hogy az RFC technológia lehetővé tenné a hidrogén hatékony módon történő előállítását napfény felhasználásával, egyúttal egy olyan kompakt és kis tömegű megoldást jelenthet, amit járművekre is fel lehet szerelni.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!