Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új hajtást kaphat a csodakamion
Nem ez az egyetlen fejlemény a Nikola háza tájáról, a leendő gyártó a saját maga beszállítója lenne – már ami az üzemanyagot illeti.
A korábbi híreknek ellentmondó újabb részlet derült ki a magát eddig a haszongépjármű-szegmens leendő felforgatójának beállító Nikoláról: a kamionhirek.hu szerint az elektromos meghajtású jármű energiaellátásáról nem a korábban beharangozott gázturbina, hanem egy 800 voltos hidrogénes üzemanyagcella felelne.
Ha mindez nem lenne elég fordulat a kézzelfogható terméket még be nem mutató céggel kapcsolatban, az infrastruktúra miatti tankolási nehézségeket a cég saját maga oldaná meg: a Nikola a szükséges hidrogént saját (egyelőre szintén csak tervezett) napelemes erőműveiben vízből állítaná elő. Az elektrolízist végző, egyenként száz megawattos erőművekben készülő hidrogént aztán a szintén saját üzemanyagtöltő-hálózaton keresztül juttatná el a fogyasztóknak. Amennyiben az Egyesült Államokban 2020-ig sikerülne a kitűzött ötven hidrogénkutat felépíteni, a Nikola lehetne a világ első teljesen emissziómentes vállalata – erre talán még Elon Musk is elismerően csettintene.
A most közölt adatokban – hasonlóan az előző megszólalásokhoz – továbbra is rengeteg a feltételes mód, ráadásul az üzleti modell eddig mindössze egyetlen termékre, a kamionra épülne. Egyelőre csak az biztos, hogy a tengerentúlon komoly tervek vannak az alternatív meghajtás személyautókon túli kiterjesztésére.