Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen még nem volt: traktormegosztó szolgáltatást indít a Deere & Co
Traktormegosztó szolgáltatást indít a Deere & Co. A rendszer hasonlóan működik, mint a taximegosztó szolgáltatás, csak nem személykocsit, hanem traktort vehet igénybe a gazda.
A világ vezető mezőgépgyártója az afrikai Hello Tractor startup vállalattal dolgozik együtt. Az új alkalmazás lehetővé teszi a gazdálkodók számára, hogy a felületen keresztül traktort hívjanak, emellett a jármű mozgása és egyéb műszaki adatok is lekérdezhetők egy műszerfal alá beépített kis fekete doboz segítségével.
A szolgáltatás méri, hogy a gazdák milyen gyakran használják a gépeket, mekkora területen dolgoznak, illetve azt is, hogy talajművelés, ültetés vagy betakarítás történik-e.
Nagy szükség lehet az alkalmazásra Afrikában
Az amerikai vállalat a népszerű sárga és zöld John Deere traktorok értékesítését szeretné növelni az afrikai kontinensen – a világ legkevésbé gépesített mezőgazdasági ágazatában. A Deere jelenleg is teszteli a technológiát – jelentése szerint az év második felében indíthatják el a szolgáltatást.
Jacques Taylor – a John Deere szubszaharai üzletágának vezetője – elmondta, hogy az afrikai kontinensnek nagy szüksége van mezőgazdasági gépekre a szektor fejlesztéséhez. A legtöbb termelőnek azonban nincs lehetősége a nagyobb beruházásokra.
Nagy kockázat, kétséges jövő
A projekt költségeiről a gyártó nem nyilatkozott. Az alacsony jövedelmek, az apró földbirtokok és a bankfinanszírozás hiánya miatt a traktorok száma régóta stagnál a kontinensen, így nagy kockázattal jár a beruházás.
A Deere 40 milliárd dolláros éves bevételét az amerikai és európai kontinens generálja. Az afrikai országokban regisztrált adatok nem nyilvánosak, de Afrikából, Ázsiából, Ausztráliából, Új-Zélandról és a Közel-Keletről összesen 3,9 milliárd dollár volt a bevétel a tavalyi évben – olvasható az Autoblog oldalán.