Trend Szimulátort vet be az abroncsfejlesztésben a Continental

Szimulátort vet be az abroncsfejlesztésben a Continental

autopro.hu/V.M. | 2023.12.06 04:20

Szimulátort vet be az abroncsfejlesztésben a Continental

Fotó: Continental

Körülbelül egy évnyi tesztelést követően a Continental megkezdte új szimulátora alkalmazását az abroncsfejlesztések során. A vállalat reményei szerint a technológia lehetővé fogja tenni nyersanyag és idő megtakarítását.

Hirdetés

Joggal vetődik fel a kérdés, hogy egy szimulátor mennyire képes helyettesíteni a valós tesztpályán való körözést, a Continental szerint azonban a szimulátora olyan szubjektív tapasztalatokkal tud szolgálni a tesztpilótáknak, melyek összevethetőek a fizikai pályán nyerhetőkkel.

Bernd Korte, a Continental OEM üzletágának személyautó abroncs fejlesztésért felelős vezetője a megoldás előnyeiről továbbá elmondta: „Az új vezetési szimulátorunkkal, csökkenthetjük a fejlesztési időket, illetve optimalizálhatjuk az erőforrások felhasználását a termelésben és a logisztikában.”

A Continental teljesen új gumiabroncsok kifejlesztésében és már meglévők továbbfejlesztésében is használni fogja a szimulátort, főleg az OEM területen, vagyis a járművekre gyárilag felkerülő abroncsok esetében.

Akárcsak a tesztpályán

A szimulátor alapját egy négy méter hosszú és öt méter széles platform adja, ami lehetővé teszi a szimulátorkabin bármilyen irányú kitérítését és akár 12 méter/másodperces gyorsulás szimulálását is. A szimulátor meghatározza mind az abroncs, mind a szimulált tesztjármű pontos vezetésdinamikai paramétereit. Az abroncs modellje információkat hordoz a dizájnról, a futófelület milyenségéről és az anyagösszetételről, míg a jármű modellje az OEM ügyfél valódi járművének karakterisztikáit követi le. Ezáltal a tesztpilóta pontosan a megfelelő járművet irányíthatja a hozzá tervezett abroncsokkal, akárcsak a valódi tesztpályán.

Fotó: Continental

A szimuláció egy nagy előnye, hogy az abroncs jellemzőit bármikor meg lehet változtatni, lehetővé téve a tesztek gyors egymás utáni megismétlését más-más abroncsjellemzőkkel, majd az egyes tesztek tapasztalatainak összehasonlítását.

„A vezetési szimulátorunkkal értékeljük és optimalizáljuk az abroncsot mielőtt először megépítjük azt” – mondta el Julian Kroeber, aki a szimulációs projektért felel a Continentalnál. „Ez lehetővé teszi, hogy tovább optimalizáljuk a fejlesztési folyamatunkat, egyúttal sok időt is megtakarít az ügyfeleinknek.”

A szimulátorral az új abroncsanyagok tesztelésére is lehetőség nyílik. Ez különösen hasznos annak fényében, hogy minden új anyag jellemzőit és más anyagokkal való kölcsönhatását szigorú vizsgálat alá kell vetni.

Zöld megoldás

A Continental közleményében rámutat, hogy minden egyes szimulátorban végzett tesztciklussal kevesebb valódi abroncsot kell legyártani a tesztekhez, ezáltal a szimuláció alkalmazása a vállalat fenntarthatósági törekvéseit is segíti.

A Continental célja, hogy a világ legprogresszívabb abroncsgyártójává váljon a társadalmi és környezeti felelősségvállalásban. A vállalat ennek érdekében használ újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliésztert is abroncsaiban.

Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink