Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Összefog az Airbus és a BMW
Az Airbus, a BMW és a brit Quantinuum összefogtak, és szuperszámítógépek segítségével próbálják meg fejleszteni az üzemanyagcellás közlekedést. A kutatás fókusza új katalizátorok megtalálására irányul.
Egy friss műszaki cikkben a BMW, az Airbus és a Quantinuum arról számolnak be, hogy pontosan tudják modellezni az oxigénredukciós (redoxi) reakciót egy platina alapú katalizátor felületén. Ez az a kémiai reakció, amely során a hidrogént és az oxigént vízzé és elektromos árammá alakítják az üzemanyagcellában, ami korlátozza a folyamat hatékonyságát. Viszonylag lassú, és nagy mennyiségű platina katalizátort igényel.
A kutatócsoport reméli, hogy az redoxireakció megértése olyan betekintést nyújt a folyamatokba, amely segít azonosítani alternatív anyagokat, amelyek javíthatják a teljesítményt és csökkenthetik az üzemanyagcella-gyártási költségeket – írták a kezdeményezők.
„A körkörösség és a fenntartható mobilitás új anyagok keresésére késztet bennünket, hogy hatékonyabb termékeket hozzunk létre, és alakítsuk a jövőbeni prémium felhasználói élményt” – magyarázta Dr. Peter Lehnert, a BMW Group kutatási technológiákért felelős alelnöke, hozzátéve: „az anyagtulajdonságok megfelelő kémiai pontosságú szimulálására a felgyorsuló kvantumszámítógépes hardver előnyeivel a lehető legjobb eszközök állnak rendelkezésükre.”
Isabell Gradert, az Airbus központi kutatási és technológiai részlegének alelnöke szerint a kutatással akár a repülés számára is elérhetőbbé válhatnak az üzemanyagcellák. „A tanulmány megerősíti, hogy a kvantumszámítás olyan léptékben fejlődik, amelyre a repüléshez szükségünk van” – mondja.
A kvantumszámítógépeket már más cégek is használják az alternatív mobilitás fejlesztése érdekében. A Bosch és az IBM anyagok egész sorát szeretné továbbfejleszteni, mivel a klasszikus számítógépek nem tudják kellő pontossággal kiszámítani az erősen korrelált elektronokkal rendelkező anyagokat. A VW és a kanadai startup, a Xanadu elsősorban a jövő akkumulátorgenerációinak fejlesztésére kívánja felhasználni a kvantumszámítástechnikát, akárcsak a Hyundai – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!