Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Óriási buszbeszerzést hajt végre a német vasút
A német vasút, azaz a Deutsche Bahn megerősítette, hogy 260 elektromos Ebusco autóbuszt szerez be a következő években, de a keretszerződés értelmében 2026-ig akár 800-ra is nőhet a buszok száma. Emellé akár 940 MAN-t is vásárolhat a cég, ám ezen buszok dízelhajtásúak lesznek, köztük hibridekkel.
A Deutsche Bahn nemrégiben ír alá egy keretszerződést 800 darab Ebusco villanybuszról, ezt követően a napokban 940 MAN leszállítását előirányzó keretmegállapodást kötött a vállalat. A szerződés tárgyát képező buszok lehívására négy év áll a Deutsche Bahn regionális buszközlekedésért felelős részlegének rendelkezésére – 260 Ebuscót már lehívott a cég, azaz ennyi tisztán elektromos busz biztosan érkezik a német utakra.
A DB már rendelkezik tapasztalattal az Ebusco járműveivel kapcsolatban. A holland Ebusco a könnyű, modern és megfizethető elektromos buszairól ismert – amelyek közül sok már üzemel különböző német városokban, köztük Berlinben.
Az MAN esetében dízelekről van szó, de a buszok egy része hibrid lesz – egyelőre nem ismertek az arányok. A megállapodás nem határozza meg kifejezetten a lehívható járművek kivitelét, hosszát és műszaki tartalmát, sőt azt sem, hogy a városi rendeltetésű járműveket milyen hajtásrendszerrel szereljék, azaz a DB szabadon dönthet a buszok műszaki összetételéről, kialakításáról.
Elvárják az elektromos hajtást
Érdekesség, hogy sokan már nem nézik jó szemmel, hogy egy állami vállalat nagyobb tételben szerez be fosszilis tüzelőkkel hajtott buszokat – ahogy ez most történni fog Németországban az MAN-nel kötött keretszerződés alapján
Az Egyesült Államokban jelenleg 16 állam perli az amerikai postát, miután a USPS szerződést kötött Oshkosh Defense amerikai vállalattal 50 ezer és 165 ezer közötti fosszilis tüzelőanyaggal működő vásárlásáról, 10 éves időtartam alatt. Bár a USPS és a Deutsche Bahn esetében a számok nagyon eltérő mértékűek, az alapvető probléma ugyanaz: egy állami hivatal fosszilis üzemanyaggal működő járműveket vásárol a jelenlegi éghajlati és geopolitikai válság ellenére – jegyzi meg az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!