Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nincs baj a vezeték nélküli töltők hatékonyságával
Száz százalékos hatékonysággal sem a kábeles töltők, sem pedig a vezeték nélküli töltők nem képesek tölteni az elektromos járművek akkumulátorait, ráadásul mindkét esetben hasonló oka van a veszteségeknek. A vezeték nélküli töltés azonban rugalmasabb megoldásokat kínál az üzemeltetők számára.
A Momentum Dinamics nevű, vezeték nélküli töltésre szakosodott amerikai cég szerint a vezetékes és a vezeték nélküli töltés szinte ugyanolyan hatékonysággal működik. Ezt hosszasan el is magyarázták, hogy eloszlathassák azt a tévhitet, mely szerint a vezeték nélküli töltés nem elég hatékony. A hatékonyságot természetesen számos körülmény befolyásolhatja, ezek közül a legfontosabb a távolság.
300 kilowatt esetében, 19 centiméteres távolságból 92 és 94 százalék között mozog a vezeték nélküli töltő hatékonysága, ami megegyezik egy 50 kilowattos hagyományos töltő hatékonyságával.
Nincs szükség hűtésre
A Momentum Dinamics szakemberei szerint a vezeték nélküli, moduláris rendszerrel működő töltő előnye, hogy nem kell hűteni a rendszert, míg a hagyományos, kábeles töltők esetében szükség van valamilyen hűtésre.
Az InsideEV cikke szerint mégsem ez jelenti a legnagyobb előnyt a vezeték nélküli töltés esetében, hanem a rugalmasság: nincs szükség konnektorra, sem kábelekre. A példaként felhozott Link Transit esetében, mely cég vezeték nélkül tölthető buszokkal szolgáltat, nagy előnyt jelent, hogy a buszokat a végállomásokon is lehet tölteni, amíg a buszok a pihenőidejüket töltik. Ehhez pedig nincs szükség töltőoszlopokra és látható kábelekre, ami városrendezési szempontból előnyös.
Nem a töltés folyamata miatt éri meg igazán a rendszer
A Momentum Dinamics szerint a vezeték nélkül tölthető elektromos buszok üzemeltetése nem azért éri meg igazán, mert maga a töltés hatékony, hiszen ez legfeljebb egy-két százalékot jelent a kábeles töltéssel szemben. Az igazi megtakarítást az hozza, hogy a buszok helyben tölthetőek, a végállomásokon, és nem kell bemenniük a telephelyre a töltés idejére.
A cég szerint ez a technológia elengedhetetlen ahhoz, hogy nagyobb flották jelenjenek meg elektromos buszokból a városokban.