Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem csökken az emissziós limit a városok kérésére
Az Európai Unió Bírósága elutasította a három európai nagyváros, Brüsszel, Madrid és Párizs keresetét, amiben az Európai Bizottságot azzal vádolták, hogy az új autók nitrogén-oxid-kibocsátási korlátját túl magas értében határozta meg.
A Bíróság ezzel felülírta a Törvényszék ítéletét, ami jogilag megalapozottnak találta a városok keresetét. Az ügyet azután vizsgálták meg ismét, hogy Magyarország, Németország és a Bizottság fellebbezett a korábbi ítélet miatt.
Az ügy középpontjában a 2015-ös dízelbotrány után bevezetett valós forgalomban végzett kibocsátási mérések állnak. A Bizottság ezekhez a tesztekhez a 2015-től érvényben lévő Euro 6 által előírtnál magasabb nitrogén-oxid-emissziós limitet határozott meg a személyautók és kistehergépkocsik számára. A városok szerint ez aláásta képességüket, hogy szabályozzák a járműforgalmat a légszennyezettség mérséklése céljából.
A Törvényszék és a bíróság főtanácsnoka egyaránt a városok mellett fogalt állást, ennek ellenére az Európai Bíróság ellenük ítélt. A Bíróság úgy találta, hogy a Bizottság direktívája csak a járművek értékesítésére terjed ki, a közlekedésükre nem, ezért a szabályozás nem érinti közvetlenül a településeket.
Ugyanakkor a Bíróság megjegyezte, hogy a városok az ítélettől függetlenül továbbra is szabályozhatják a járművek behajtását a környezet védelme érdekében – áll a Reuters beszámolójában.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!