Trend Mérföldkőhöz ért az önvezetésben a Continental

Mérföldkőhöz ért az önvezetésben a Continental

autopro.hu/V.T. | 2024.01.16 13:22

Mérföldkőhöz ért az önvezetésben a Continental

Fotó: Continental

A Continental és az Aurora Innovation bejelentették, hogy fontos mérföldkőhöz értek az önvezető teherautók fejlesztése során. A két cég véglegesítette az Aurora Driver névre hallgató rendszer szoftverének és hardverének dizájnját és architektúráját. A SAE (Society of Automotive Engineers) besorolása szerint 4-es szintű önvezetést biztosító rendszer gyártását a Continental 2027-ben tervezi megkezdeni. A véglegesített verziót kevesebb, mint egy évvel azután jelentették be, hogy a vállalatok együttműködésre léptek az autonóm kamionos rendszerek nagy volumenű gyártásának érdekében.

Az új hardverek piaci bevezetése összetett és időigényes feladat, így gyakran évekbe telik, mire a kezdeti tervezésből valódi gyártás lesz. Az Aurora a kihívások miatt lépett szövetségre a Continentallal, hogy közös erővel megbízható, jól szervizelhető és költséghatékony autonóm rendszereket gyártsanak nagy számban. Az együttműködés lehetőséget ad az Aurorának arra, hogy a kamionjainak első, 2024 végére tervezett sofőr nélküli útja után nagy számban állítsa forgalomba azokat. A Continental az autóipari fejlesztésben és gyártásban szerzett tapasztalataival járul hozzá a projekt sikerességéhez.

“Az önvezető technológiák jelentik a legnagyobb lehetőséget a közlekedési szokások átalakítására az automobil megjelenése óta” - állítja Philipp von Hirschheydt, a Continental autóipari üzleti területéért felelős igazgatósági tagja. Elmondása szerint a most elért mérföldkő hitelessé teszi a két céget a vásárlók által igényelt, könnyen üzemeltethető önvezető kamionos rendszerek alkalmazásával kapcsolatban.

A biztonságra is figyelnek

Az Aurora és a Continental mérnökei egy biztonsági rendszer létrehozásán is dolgoznak, aminek szintén 2027-ben tervezik megkezdeni a gyártását. A sofőr nélküli működés miatt az önvezető kamionoknak redundáns, többszörözött rendszerekre van szükségük, amik egy-egy alkatrész vagy szenzor hibájának esetén pótolják a tönkrement elemet. A redundáns megoldások közé tartozik a biztonsági rendszer is, ami egy második számítógép a kamion fedélzetén, és az elsődleges számítógép hibájának esetére jelent tartalékot. Ennek a kettős megoldásnak az a célja, hogy az elsődleges és a tartalék rendszer kevésbé legyen kitéve egy-egy alkatrész hibájának.

“Már az első naptól fogva tudtuk, hogy erős partneri rendszert kell kiépítenünk a technológia biztonságos és kereskedelmi léptékű piaci bevezetésének érdekében“ - mondta Chris Urmson, az Aurora társalapítója és vezérigazgatója.

Az Aurora több önvezető kamionos rendszert fejlesztő startuphoz hasonlóan hamarosan már élesben, sofőrök nélkül tervezi bevetni a teherautókat. Bár egyes szakértők kritikus véleménnyel vannak, az Amerikai Egyesült Államok déli területei nyitottan állnak az Aurora törekvéseihez. A tervek szerint 2024 végén Texas útjain már sofőr nélkül lesznek láthatóak a vállalat autonóm kamionjai.

Részletes tervvel rendelkeznek

A Continental és az Aurora a négyéves együttműködésük ütemtervét is nyilvánosságra hozták. 2023-ban a két cég megállapodott az Aurora Driver hardverének és biztonsági rendszerének részletes felépítéséről, az alapvető követelményekről, valamint a részletes technikai tulajdonságokról.

A 2024-2025-ös időszakban a Continental megépíti a hardver kezdeti verzióit az új texasi létesítményében, New Braunfels-ben, valamint a globális gyártói eszköztárát felhasználva. A Continental 2026-27 között fogja a gyártásra felkészíteni, valamint validáltatni az Aurora Driver hardverét és biztonsági rendszerét, mielőtt megkezdik a tényleges gyártást. Miután egy rendszer elkészült a gyártósoron, átszállítják az Aurora partnereihez, ahol beépítik őket egy önvezetésre felkészített kamionba. Ebben az időszakban a cégek kiépítik az Aurora ügyfeleinek szervizhálózatát is, 2027-ben és azután pedig már több ezer önvezető rendszerrel felszerelt teherautó fog dolgozni az Egyesült Államok útjain.

Magyarországon a Continental technológiai vállalat a jövőbeli autóipari trendekhez igazodó mesterséges intelligencia fejlesztő központtal, egy járműdinamikai fejlesztőközponttal és tesztpályával, hat gyárral, illetve egy regionális gumiabroncs kereskedelmi központtal van jelen. Hazánkban a vállalat mintegy 8 ezer munkatársat foglalkoztat. A Continental folyamatosan és nagy mértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek és infotainment megoldások biztosításával, valamint a járműelektronika, műszaki elasztomer-termékek fejlesztésével, ipari szállítási megoldások gyártásával és gumiabroncsok értékesítésével. Magyarországon a Continental Csoport mindhárom üzleti szektorával jelen van. Az autóipari és a gumiabroncs szektorokhoz tartozó, valamint az ipari megoldásokat szállító ContiTech vállalatok tevékenységet folytatnak Budapesten, Budaörsön, Makón, Nyíregyházán, Szegeden, Vácon és Veszprémben.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink