Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Második élettartamú akkumulátor projekt indul Európában
A Battery2Life uniós projekt azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megkönnyítse az elektromos autók akkumulátorainak átmenetét a második életszakaszba, azaz a helyhez kötött energiatároló eszközként való használatba vételét.
A kezdeményezők szerint a fejlett akkumulátor-kezelő rendszerek és az optimalizált rendszertervek megvalósítása lehetővé tenné a használt akkumulátorok megbízhatóbb átkonfigurálását. Ez egyben az európai akkumulátoripar innovációjának ösztönzésére is alkalmas. Becsléseik szerint egyre több jármű éri el élettartamának végét körülbelül 70-80 százalékos akkumulátorkapacitással, amely „jól hasznosítható más, nem kifejezetten az elektromos járművekhez kapcsolódó tárolási alkalmazásokban".
A konzorcium két új akkumulátorrendszer-tervezési keretrendszer bevezetését tervezi a közelgő piaci igények kielégítésére: „Az első keretrendszer a meglévő akkumulátorkonstrukciók átalakítására összpontosít, hogy ezek a rendszerek hatékonyak és intelligensek legyenek a Second Life alkalmazások számára. A második keretrendszer viszont teljesen új tervezési elveket vezet be az akkumulátor első és második használati időszakára" – írja a konzorcium. Mindegyik megközelítéshez egy-egy alkalmazási tesztelési forgatókönyvet használnak majd, az egyikhez Ausztriában a háztartási tárolóalkalmazásokat, a másikhoz pedig Görögországban a hálózatra kiterjedő tárolóalkalmazásokat.
A projektnek az a része, amely a második életciklusú tárolóalkalmazások javítására összpontosít, ezt „a fő akkumulátorkezelő-rendszer és a modulkezelő rendszer közötti vezeték nélküli kommunikáció megvalósításával kívánja elérni, javítva a szétszerelési és újbóli összeszerelési folyamatot a második életciklusú alkalmazások esetében". A projekt továbbá a feszültség- és nyomásérzékelőket kívánja beépíteni az akkumulátormodulokba, hogy lehetővé tegye az akkumulátor állapotának jobb becslését és növelje a biztonságot – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!