Trend Könnyen átverhető a Tesla önvezető rendszere

Könnyen átverhető a Tesla önvezető rendszere

autopro.hu/V.M. | 2021.04.28 16:22

Könnyen átverhető a Tesla önvezető rendszere

Fotó: Pexels

Az amerikai Consumer Reports mérnökeinek minimális erőfeszítéssel sikerült elérniük, hogy egy Tesla, aktivált Autopilottal, sofőr nélkül vezesse magát. A fogyasztóvédelmi magazinnál röviddel azután végeztek tesztet, hogy egy Tesla vezető nélkül szenvedett balesetet Texas-ban.

Hirdetés

A teszt során egy félmérföldes tesztpályán tettek meg több kört egy Tesla Model Y SUV-val. Aktivált Autopilot mellett a jármű elkormányozta magát a felfestéseket követve, közben azonban egyszer sem adott vészjelzést azért mert, senki nem ült vezetőülésben. A mérnököknek úgy sikerült becsapniuk az önvezetőrendszert, hogy egy láncot helyeztek a kormánykerékre, imitálva a vezető kezeit és azok súlyát.

Jake Fisher, a magazin autótesztelési vezetője a tesztről készült jelentésben azt írta: „a rendszer nem csupán abban vallott kudarcot, hogy biztosítsa, a vezető az utat figyeli, de még azt sem tudta meghatározni, hogy egyáltalán ült-e valaki a kormány mögött.”

Fisher a teszt során az anyósülésben ülve, a kormány kapcsolóival tudta szabályozni az autó sebességét – olvasható a The Detroit News oldalán.

Kettő halott a sofőr nélküli Teslában

A teszt nem sokkal követett egy április 17-i, Texas-ban bekövetkezett balesetet, amikor is egy Tesla Model S letért az útról, egy fának ütközött, majd kigyulladt. A balesetben a jármű mindkettő utasa életét vesztette.

Az ügyet az teszi érdekessé, hogy a helyszínre kiérkező rendőrök senkit nem találtak a vezetőülésben. Az utasok egyike az anyósülésen, míg a másik hátul ült.

Hamar felvetült a kérdés, hogy vajon aktiválva volt-e a kettes szintű önvezető funkciójú Autopilot, aminek megtévesztő, teljes autonómiát sugalló elnevezése miatt már sok kritika érte a Teslát.

A baleset körülményeit jelenleg is vizsgálják a hatóságok, Elon Musk, a Tesla vezére ugyanakkor a szerencsétlenséget követő héten a Twitteren azt írta, hogy a jármű számítógépének vizsgálata arra enged következtetni, hogy az Autopilot nem volt aktív. Hozzátette, hogy a járműhöz nem töltötték le a rendszer képességeit kiterjesztő Full Self Driving, azaz teljes mértékig önvezető funkciót, illetve hogy az alap Autopilot működéséhez sávelválasztó felfestésekre is szükség van, ami a baleset helyszínén nem volt.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink