Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kimutatták: túl becsülik az e-autók hatótávját a gyártók
Egy vizsgálat eredménye alapján arra figyelmeztetik az autósokat, hogy az új elektromos autók tesztjei jelentősen túlbecsülik, hogy milyen messzire képesek eljutni egyetlen feltöltéssel, valós vezetési körülmények között.
A brit What Car? autós magazin vizsgálata szerint az elektromos járművek hatótávolsága alacsony hőmérsékleten akár 38 százalékkal is elmarad a hivatalos adatokhoz képest. Steve Huntingford szerkesztő arra figyelmeztetett, hogy a tesztelési rendszer, amelynek a gyártóknak alá kell vetniük járműveiket, egyáltalán nem reprezentálja a valós körülményeket.
A magazin szerint a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) szerinti hivatalos elemzést 23 Celsius-fokos környezeti hőmérsékletű laboratóriumokban végzik, ahol minden egyes modell „irreálisan kíméletes gyorsításon" esik át, hogy rögzítsék, milyen távolságot tudnak megtenni, mielőtt a 100 százalékos töltöttségű akkumulátor lemerül. A What Car? saját hatótáv-teszteket végzett 12 elektromos autóval, amelyeket egy dél-angliai helyszínre vittek, éjszakára 6 és 10 fok közötti hőmérsékleten a szabadban hagyták, és úgy vezették őket, hogy a megállásos városi és autópályás körülményeket szimulálták.
Hogyan szerepeltek az e-autók a teszten?
A legnagyobb eltérést a Lexus UX 300e Takumi esetében tapasztalták, amelynek hivatalos hatótávolsága 439 kilométer. A vizsgálat szerint azonban csak 273 kilométert tudott megtenni, ami 38 százalékos csökkenést jelent. Ezt követte a Lexus RZ 450e Takumi, amelynek hatótávolságát 403 km-nek hirdetik, de csak 255 kilométert tudott megtenni, ami mintegy 37 százalékkal kevesebb.
A harmadik legnagyobb lemaradás a Volkswagen ID 7 Pro Match esetében mutatkozott, amely körülbelül 66 ezer euróba kerül, és a What Car? tesztje során csak 408 kilométert tudott megtenni, ami mintegy 34 százalékkal kevesebb a megadott 616 kilométeres távolságnál.
Huntingford szerint az elektromos autók hatótávolságának hivatalos tesztelése egyáltalán nem reprezentálja a valós körülményeket, így a járművezetők csalódottak lehetnek. Egyértelmű, hogy a WLTP-módszerekkel kapott eredmények nem megfelelőek. Olyan új rendszerre van szükség, amely elérhető nyári és téli adatokat szolgáltat, hogy a leendő elektromosautó-vásárlók biztosak lehessenek abban, hogy a kinézett autó megfelel az igényeiknek.
Mindig lesz valamennyi különbség
Mike Hawes, a Gépjárműgyártók és Kereskedők Társaságának (Society of Motor Manufacturers and Traders) vezérigazgatója elmondta: „Az autógyártók milliárdokat fektetnek be a zéró emissziós járművek fejlesztésébe, amelyek jobb akkumulátor-teljesítményt, hatótávolságot és töltési időt biztosítanak, hogy minden autós számára meggyőző választást jelentsenek."
Amint azt a What Car? helyesen elismeri, az autógyártóknak a törvény értelmében minden technológiájú járművet ugyanazon, megismételhető hivatalos szabvány – a WLTP-teszt – szerint kell tesztelniük, és ezeket az eredményeket minden reklámban közzé kell tenniük, hogy az autóvásárlók összehasonlíthassák a járműveket. A What Car? azt is elismeri, hogy a körülmények, a terepviszonyok, a terhelés és a vezetési stílus eltérései miatt mindig lesz különbség a laboratóriumi tesztek és a valós használat között – írja a breakingnews.ie.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!