Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Később tilthatják be az új benzines és dízelautókat
Nagy-Britanniában az eddig tervezett 2030-as dátumnál későbbre halaszthatják a benzinmotoros és dízelhajtású új személyautók értékesítésének tiltását a növekvő megélhetési költségek miatt.
A szigetországban három éve döntöttek arról, hogy 2040 helyett már 2030-ban véget vetnek a tisztán benzin- és dízelüzemű új autók fogalmazásának, kizárólag hibrid és tisztán elektromos típusok értékesítésére adva lehetőséget a továbbiakban. Most azonban Rishi Sunak brit miniszterelnök nyilatkozata arra enged következtetni, hogy a tiltást mégis 2030 utánra időzíthetik.
Konzervatív politikusok azon követelésére reagálva, hogy a kormány gondoljon újra bizonyos klímavédelmi intézkedéseket, Sunak azt mondta, hogy ugyan folytatni fogják a nettó zéró kibocsátású gazdaság megteremtése érdekében tett erőfeszítéseket, azokat „arányos és pragmatikus módon” fogják tenni, úgy hogy „az embereknek ne okozzanak szükségtelenül még több gondot és költséget.”
Sunak hozzátette: „Tudatában vagyok annak, hogy egy olyan időszakban élünk, mikor az infláció magas. Ez hatással van a háztartások és a családok kiadásaira. Nem akarom azokat növelni, (inkább) könnyíteni akarok a helyzeten.”
Sunak felszólalása után a The Telegraph arra kérte a miniszterelnök szóvivőjét, hogy tisztázza, a 2030-as tiltás mennyire számít kőbe vésettnek. A szóvivő szerint a következő évtized elejére időzített tiltás továbbra is a „célkitűzésük”, azonban a kormány „garantálni szeretné”, hogy a kibocsátáscsökkentő politikák „arányosak és pragmatikusak” legyenek.
Vannak ellenzői a halasztásnak
A brit miniszterelnök szavait több töltőiparági szereplő is kritizálta. A töltőüzemeltetőket összefogó ChargeUK közölte, hogy amennyiben a szóban forgó 2030-as dátumon változtatnak, tagjai befektetései veszélybe kerülnek, ahogy az elektromos autók terjedése is.
Az Instavolt töltőhálózat-fenntartó vezetője, Adrian Keen „teljesen elfogadhatatlannak” nevezte a Sunak által mondottakat. „Ez akarathiányt és önzőséget mutat a politikusok részéről, akik láthatóan valahogy elfelejtették, hogy a klímakrízis nem a jövő, mert már itt van” – tette hozzá az Autocar által idézett kommentjében.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!