Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16A generatív MI-vel kísérletezik a Coca-Cola és a Microsoft
2024.05.06 06:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jönnek a sofőr nélküli konténerhajók
Miután a világ kereskedelmi célú szállítmányozásának mintegy 90 százaléka tengereken, óceánokon zajlik, ezen a területen is megjelent a költségcsökkentő "okosítás" igénye.
A szigorodó emissziós előírások és a bérjellegű kiadások visszafogásának szándéka miatt egyre több mérnök foglalkozik az önvezető vízi közlekedés lehetőségével. Ilyen kezdeményeztés a finn Tekes befektetési ügynökség által foinanszírozott Advanced Autonomous Waterborne Applications Initiative, amelynek keretében 6,6 millió eurót, vagyis bő 2 milliárd forintot fordítanak vonatkozó kutatásokra.
Távoli irányítóközpontból lehetne "vezetni" a jövőben a hajókat |
A fejlesztéseket az autóipar mellett turbinák gyártásában is érdekelt Rolls-Royce irányítja. A vállalat közlése alapján egyetemek, hajótervezők, eszközgyártók és hajózási osztályozó szervezetek fogtak össze, hogy megvizsgálják az önvezető hajók gazdasági, szociális, jogi, szabályozási és technológiai tényezőit, válaszokat keresve a nyitott kérdésekre.
Oscar Levander, a Rolls-Royce Marine alelnöke szerint beköszöntött az intellignes hajózás hajnala, a jövőt illetően pedig az okoshajók a komplex termelési és logisztikai rendszerek integrált részét fogják képezni, a hatékonyság és a profit növelésére fókuszálva.