Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jelentősen nőhet a kereslet az elektromos autók iránt
Vásárlói roham várható idén az elektromos járművek piacán – mutat rá az EY 13 országban összesen több mint 9000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Az e-mobilitás még gyorsabb elterjedését leginkább az alternatív töltőállomások hiánya gátolja, a Magyarországon elérhető adókedvezmények azonban zöld utat adhatnak a vállalati-fejlesztéseknek.
Tízből négy (pontosabban 41 százalék) potenciális vevő elektromos autót vásárolna idén a globális kutatás eredményei szerint. A válaszadók háromnegyede (78 százaléka) leginkább környezetvédelmi okokból választana ilyen típusú járművet. Sőt, több mint felük (53 százalék) kötelességének érzi, hogy így is csökkentse a saját ökológiai lábnyomát. A megkérdezettek közel kétharmada (64 százaléka) akár felárat is fizetne egy elektromos járműért.
A tanulmány alapján az e-mobilitás előretörését jelentős hátráltatja a jelenleg még kiépítetlen infrastruktúra. Ez az egyik legfőbb érve azoknak, akik még hagyományos meghajtású jármű beszerzése mellett döntenek – 34 százalék nevezte meg ezt az okot. A válaszadók meghatározó része (47 százaléka) szerint nincs elég töltőállomás ahhoz, hogy valaki nyugodt szívvel elektromos alternatívára váltson. A már villanyautó tulajdonosoknak is elsősorban a töltőpontok hiánya és az alacsony töltési sebesség jelenti a legnagyobb problémát.
Anyagilag megéri
„Az igény az elektromos mobilitásra egyértelmű. A jelenleg elérhető adókedvezményeknek köszönhetően most úgy vállhatnak úttörővé a hazai cégek fenntartható megoldások alkalmazásában, hogy közben kézzelfogható költségmegtakarítást érnek el” – hangsúlyozta Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője.
„Környezetbarát beruházásokhoz hazánkban számos kedvező adózási lehetőség érhető el, amit érdemes a területet jól ismerő adótanácsadóval egyeztetni. Ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy vállalat töltőállomások, elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítaná munkavállalói részére” – tette hozzá.
Még mindig fontos autót tartani
A kutatásban megkérdezett vásárlók többségének fontos, hogy járműve mindig kéznél legyen (56 százalék), és úgy vélik, a saját gépkocsi nyújtja a legnagyobb biztonságot és kényelmet (52 százalék) számukra. A tanulmány szerint, amíg a magáncélú utazás aránya várhatóan visszatér a járvány előtti szintre, addig az autóval munkába járás gyakorisága a jövőben 14 százalékkal csökken, ami a home office elterjedésével magyarázható.
Az EY Mobility Consumer Index (MCI) globális felmérése az e-mobilitás fejlődését vizsgálja, amelynek kertében 9000 fogyasztót kérdeztek meg összesen 13 országban (Ausztrália, Kanada, Kína, Németország, India, Olaszország, Japán, Új-Zéland, Szingapúr, Dél-Korea, Svédország, Egyesült Királyság és az Egyesült Államok) 2021 júniusában.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!