Trend Hidrogénes belső égésű motort tesztel a Cummins

Hidrogénes belső égésű motort tesztel a Cummins

autopro.hu/V.M. | 2021.07.18 12:22

Hidrogénes belső égésű motort tesztel a Cummins

Fotó: Cummins

Az amerikai Cummins motorgyártó egy hidrogénnel működő belső égésű motor tesztelésébe kezdett. A jövőben nagy kereslet mutatkozhat a technológia iránt, ami lehetővé teszi a tehergépjárművek károsanyag-kibocsátásának közel nullára szorítását a hajtáslánc minimális átalakításával.

A vállalat, ami ma már belső égésű motorok mellett többek között üzemanyagcellákat is gyárt, az új projektről kiadott közleményében azt írja, hogy jelentős technológiai újításokat végeztek a teszt kezdete előtt.

Srikanth Padmanabhan, a motor üzletág elnöke elmondta, hogy egy teljesen új erőforrást használnak az energiasűrűség és a hőhatékonyság javítására, valamint a súrlódás csökkentésére, lehetővé téve számukra a dízel vagy földgáz hajtotta motorok hidrogénesre átalakításakor jelentkező teljesítménybeli korlátok elhagyását. „Optimisták vagyunk a megoldás piacra vitelét illetően” – tette hozzá.

A koncepció működőképességének bebizonyosodása után a teszteket közutakon és azokon kívül is folytatni fogják.

Nem csak a teherfuvarozásban lehet jövője

A hidrogén elégetésével működő belső égésű motorokkal a tehergépjárművek a maihoz hasonló hajtáslánccal üzemelhetnek, miközben zéró szén-dioxidot, illetve közel nulla nitrogén-oxidot bocsáthatnak ki, ezáltal megfelelve a szigorodó károsanyag-kibocsátási követelményeknek.

A hidrogén magas energiasűrűsége lehetővé teszi, hogy a terhelhetőség és a hatótáv csökkentése nélkül tárolják a jármű fedélzetén lévő nagynyomású hidrogéntartályokban. Ez az akkumulátoros elektromos architektúránál alkalmasabbá teszi a rendszeresen hosszabb távokat megtevő tehergépjárművek meghajtására.

A hidrogénes belső égésű motoroknak azonban nem csak a fuvarozásban, hanem a munkagépekben is jövője lehet, hiszen azokat, segítségével sokkal kevesebb átalakítással lehetne tisztább üzeművé tenni, mint más hajtásrendszerekkel.

Nincs egyedül a Cummins

Bár jelenleg a hidrogén közlekedésben használatában a fő csapásirány a hidrogén üzemanyagcellák fejlesztése, a Cummins-on kívül más vállalatok is látnak piaci potenciált a belső égésű motoros technológiában. A Scania például az év elején jelentette be, hogy egy kanadai céggel közösen fog teszteket végezni a koncepcióval, az MAN pedig szintén vizsgálja a hidrogénes belső égésű erőforrások alkalmazásának lehetőségét.

Kiemelt Partnereink