Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes belső égésű motort tesztel a Cummins
Az amerikai Cummins motorgyártó egy hidrogénnel működő belső égésű motor tesztelésébe kezdett. A jövőben nagy kereslet mutatkozhat a technológia iránt, ami lehetővé teszi a tehergépjárművek károsanyag-kibocsátásának közel nullára szorítását a hajtáslánc minimális átalakításával.
A vállalat, ami ma már belső égésű motorok mellett többek között üzemanyagcellákat is gyárt, az új projektről kiadott közleményében azt írja, hogy jelentős technológiai újításokat végeztek a teszt kezdete előtt.
Srikanth Padmanabhan, a motor üzletág elnöke elmondta, hogy egy teljesen új erőforrást használnak az energiasűrűség és a hőhatékonyság javítására, valamint a súrlódás csökkentésére, lehetővé téve számukra a dízel vagy földgáz hajtotta motorok hidrogénesre átalakításakor jelentkező teljesítménybeli korlátok elhagyását. „Optimisták vagyunk a megoldás piacra vitelét illetően” – tette hozzá.
A koncepció működőképességének bebizonyosodása után a teszteket közutakon és azokon kívül is folytatni fogják.
Nem csak a teherfuvarozásban lehet jövője
A hidrogén elégetésével működő belső égésű motorokkal a tehergépjárművek a maihoz hasonló hajtáslánccal üzemelhetnek, miközben zéró szén-dioxidot, illetve közel nulla nitrogén-oxidot bocsáthatnak ki, ezáltal megfelelve a szigorodó károsanyag-kibocsátási követelményeknek.
A hidrogén magas energiasűrűsége lehetővé teszi, hogy a terhelhetőség és a hatótáv csökkentése nélkül tárolják a jármű fedélzetén lévő nagynyomású hidrogéntartályokban. Ez az akkumulátoros elektromos architektúránál alkalmasabbá teszi a rendszeresen hosszabb távokat megtevő tehergépjárművek meghajtására.
A hidrogénes belső égésű motoroknak azonban nem csak a fuvarozásban, hanem a munkagépekben is jövője lehet, hiszen azokat, segítségével sokkal kevesebb átalakítással lehetne tisztább üzeművé tenni, mint más hajtásrendszerekkel.
Nincs egyedül a Cummins
Bár jelenleg a hidrogén közlekedésben használatában a fő csapásirány a hidrogén üzemanyagcellák fejlesztése, a Cummins-on kívül más vállalatok is látnak piaci potenciált a belső égésű motoros technológiában. A Scania például az év elején jelentette be, hogy egy kanadai céggel közösen fog teszteket végezni a koncepcióval, az MAN pedig szintén vizsgálja a hidrogénes belső égésű erőforrások alkalmazásának lehetőségét.