Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Graz-ban már itt a jövő: robot tölti az elektromos autókat
Két osztrák céggel együttműködve a Grazi Műszaki Egyetem olyan robotot fejlesztett, ami autonóm módon képes felismerni a töltésre váró elektrifikált autókat, és fel is tölti azokat. A találmány megkönnyítheti a töltéssel járó procedúrát.
Az Alveri, a Arti Robots és a TU Graz közös fejlesztésének eredménye egy olyan robot, ami autonóm módon felismeri az utcán parkoló, töltésre váró elektrifikált járművet. Odamegy hozzá, rácsatlakozik és feltölti azt, majd lecsatlakozik, és megy tovább a következő járműhöz. A töltések között 20 kilométer/órás sebességgel képes haladni, emberi irányítás nem szükséges hozzá.
Egyelőre egy prototípus készült a robotból, de az Alveri névre hallgató osztrák startup célja, hogy sorozatgyártásba vigye a terméket – ám előtte még optimalizálják a robotot a fejlesztők.
Érdekesség, hogy az Arti Robots már rendelkezik tapasztalattal a töltők terén, igaz, eddig rögzített töltőoszlopokat fejlesztett a cég.
Nem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik
Bernard Walzel, a grazi egyetem járműmérnöki karának kutatója elmondta, hogy míg az emberek számára egy viszonylag egyszerű mozdulatsor a töltés, addig a robotok számára ez egy nagyon összetett, komoly precizitást igénylő feladat.
Egyelőre még messze van a végleges formájától a robot, például a prototípus kábellel van csatlakoztatva az áramforráshoz, így véges a távolság, amit be tud járni. A későbbiekben természetesen akkus verziót készítenének belőle.
Lenne hol használni
A fejlesztők többszintes parkolóházakat, vagy nagy áruházi parkolókat képzelik el a töltőrobotok elsődleges bevetési terepének, ahol egyszerre sok autó parkol hosszabb ideig. Walzel szerint a jövőben fontos lenne, hogy az autók tudjanak kommunikálni a robottal, az ehhez szükséges infrastruktúra nincs még teljesen kiépülve.
Az electrive.com cikkében megjegyzi, hogy a Volkswagen és amerikai partnerei egy hasonló projekten dolgoznak.