Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezt teszi hozzá Magyarország az e-mobilitáshoz
Szeptember 9-én tartják az Elektromos Autók Világnapját, ebből az alkalomból összeszedtük, hogyan járul hozzá Magyarország az elektromos járművek terjedéséhez, illetve azt is, hogy a jövőben hogyan változhat az ország szerepe.
Az ABB és a Green.TV által kezdeményezett Elektromos Járművek Világnapját 2020 óta tartják meg, vagyis az idei a harmadik az e-mobilitás ünnepének is nevezett napból. A szervezők célja a világnappal, hogy az elektromos járművek jelenlegi és leendő használói jobban megismerjék az elektromos járművek előnyeit, valamint reflektorfénybe szeretnék állítani az e-járművek térnyerésének fontosságát.
Az alkalom kapcsán megnéztük, Magyarország mivel járul hozzá az elektromobilitás globális terjedéséhez.
Az Audi és a Mercedes-Benz is első a maga nemében
Ha azt vizsgáljuk, ki indította be az elektromobilitást hazánkban, akkor két vállalat is esélyes a címre: egyrészt az Audi elsőként kezdett villanymotorokat gyártani Győrben 2018-ban – azóta már 300 ezernél is több ilyen egység készült el hazánkban -, másrészt a Mercedes-Benz kezdett először tisztán elektromos autókat gyártani Magyarországon: az EQB 2021 ősze óta készül Kecskeméten.
Említést érdemel még a BYD, mint első elektromos buszokat gyártó vállalat, a komáromi cég mellett azóta a részben kínai tulajdonú Ikarus is gyárt elektromos buszokat Székesfehérváron.
A Magyarországon a modernkori autógyártást beindító Suzuki egyelőre nem tervez tisztán elektromos modelleket gyártani Esztergomban a közeljövőben, sőt, egyelőre a vállalat globális szinten sem rendelkezik ilyen autóval.
Nincs megállás a fejlődésben
Az elektromobilitás terjedéséhez elengedhetetlen az akkumulátorok előállítása. Ebben jelenleg Komáromban a dél-koreai SK On, és Gödön a szintén koreai Samsung SDI révén aktív Magyarország. A következő években az SK On Komáromban és Iváncsán épít gyárat, a CATL pedig bejelentette, hogy Debrecenben valósít meg egy gigaberuházást. Emellett számos beszállító aktív az akkugyártásban hazánkban, ezek száma a fenti beruházásokkal nőni fog.
Az Audi és a Mercedes-Benz is rendelkezik tervekkel az elektromos autózásban: az Audi egy óriási beruházás keretében új gyártóépületet is felhúz, a fejlesztés után a MEB ECO hajtásokat fogják Győrben készíteni. A Mercedes idén bejelentette, hogy 2024-től új elektromos modellt fog gyártani Kecskeméten.
Ha ez nem lenne elég, 2025-től még tovább nő hazánk szerepe az elektromobilitásban a BMW debreceni gyárának átadásával. A bajor OEM csak elektromos autókat fog gyártani a magyar üzemében.
A fentiek mellett a BYD és az Ikarus folytatja az elektromos buszok hazai összeszerelését, így a következő években folyamatosan nőni fog Magyarország szerepe az autóipar jövőjét jelentő elektromos szegmensben.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!