Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez a kétéltű jármű nem is jöhetett volna máshonnan
A kanadai Daymak vállalat egy olyan járművet dob piacra, ami egyrészt elektromos motorkerékpár, másrészt hómobil. Az eszközt nem a közúti közlekedésre tervezték, de az olyan országokban hasznos lehet, mint Kanada – vagy éppen Magyarország, ha szezonja van a télnek.
Az elektromos hobbijárművek nem számítanak olcsó mulatságnak: az e-motorkerékpárok több ezer dollárral drágábbak lehetnek, mint gázüzemű őseik, és az elektromos motoros szánok sem olcsók. Tehát ésszerű kombinálni a kettőt, - pontosan ezt tette egy kanadai gyártó, a Daymak, amikor bemutatta a Daymak Combat névre hallgató eszközt.
Ez a furcsa többfunkciós elektromos motor úgy néz ki, mint egy elektromos motor, de úgy tervezték, hogy hómobilként is lehet használni. Ezt a pálya- és sítartozék-készletnek köszönhetjük, amelyet télen fel lehet szerelni a hóban való közlekedéshez. Aztán amikor beköszönt a tavasz, a kerekek újra felkerülnek a sítalpak helyére.
Fontos, hogy az eszközt nem utcai felhasználásra szánják, azaz tényleg egy hobbi jármű, amit magánterületen érdemes próbálgatni – írja az Electrek.
Nem egy erőgép
A Daymak Combat teljesítménye 14 ezer watt, vagyis 19 lóerő. A kerékpár vázában egy 4,8 kilowattórás akkumulátor található, amely megfelel számos más, a közelmúltban piacra kerülő könnyű elektromos motorkerékpár-akku kapacitásának.
A Daymak szerény 80 kilométeres hatótávolságra képes ezzel az akkumulátorral, bár a korlátozott, 70 kilométer/órás végsebesség minden bizonnyal segíti a hatékonyabb haladást.
A Daymak Combat nem lesz olcsó, az első 100 Founders Edition egység 14 ezer dollárért kelt el a 2023. júniusi szállítás előtt. Azok, akik 2023 végéig tudnak várni, 1000 dollár letétet helyezhetnek el a 15 ezer dolláros Deluxe Edition kiadásáért, bár nem világos, hogy a kerékpár adott verziója mitől olyan „deluxe” az első darabokhoz képest.
Egyre népszerűbbek Észak-Amerikában
A gyártó szerint a Combat ebike-ot az elmúlt három évben alaposan tesztelték a kanadai vadonban. Steven Foster tervezte és tesztelte Quebecben: a jármű bármilyen terepen vagy lejtőn képes elboldogulni, és egész évben lehet vele szórakozni, legyen hó vagy sár.
Érdekesen hangozhat, de Észak-Amerikában az ilyen vastaggumis, utcai használatra alkalmatlan motorok egyre népszerűbbek, igaz, a többségüket nem lehet hómobillá alakítani – fele annyiba is kerülnek, mint a Daymak modellje.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!