Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Extrém terepen fejleszt elektromos hajtást a Jaguar
Az elektromobilitás elvileg főként városba való, ám néha a versenypályán derül ki igazán, mire képes egy koncepció, hol vannak a határok, mit és hogyan érdemes fejleszteni.
2014-ben vette kezdetét a Formula-E versenysorozat, amely sok tekintetben hasonlít a Formula-1 futamjaira, ám itt elektromos erőforrás hajtja a zümmögő fenevadakat. A harmadik évadban már a Jaguar Land Rover (JLR) is beszáll a viadalba, az igazi cél a győzelem kivívása mellett természetesen a fejlesztések tökéletesítése.
Merthogy az indiai Tata tulajdonába került gyártó sem szeretne lemaradni az új trend diktálói mögött, behoznivalójuk pedig akad, hiszen jelenleg egyetlen teljesen elektromos modellt sem küldtek szériagyártásba. Sajtóértesülések szerint a Jaguar 2017-ben helyezhet gyártósorra egy elektromos crossovert.
A JLR reméli, hogy a Formula-E révén mind a motorok, mind az akkumulátorok technológiai megoldásai terén áttörést érhetnek el. – A versenysorozat nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy extrém körülmények között teszteljük a fejlesztéseinket – nyilatkozta a hír bejelentésekor Nick Rogers, a JLR fejlesztési igazgatója. – A következő évtized nagyobb változásokat hoz a járművek világában, mint ami az elmúlt 30 évben történt. Hisszük, hogy az elektromobilitás a jövő útja – tette hozzá.
A Formula-E sorozat aktuális idényében olyan várásokba látogatnak el a versenyzők, mint Peking, Moszkva, Berlin, Párizs, London, az USA területén pedig a California-beli Long Beach ad otthont a halkan száguldó cirkusznak.
Jelenleg a nagy márkák közül a Renault és a PSA konszern vesz részt a futamokon, míg az Audi az ABT révén közvetve kapcsolódott be a versengésbe. A JLR a Formula-1 világához szorosan kötődő Williams Advanced Engineering partnerségével indul a jövő évad versenyein – a Williams jelenlegi vezérigazgatója, Mike O'Driscoll korábban a Jaguar ügyvezetője volt.