Trend Először Európa, majd a harmadik világ – az Evum Motors megkezdi az aCar sorozatgyártását

Először Európa, majd a harmadik világ – az Evum Motors megkezdi az aCar sorozatgyártását

autopro.hu/Sz.K. | 2020.02.27 07:20

Először Európa, majd a harmadik világ – az Evum Motors megkezdi az aCar sorozatgyártását

Fotó: Evum Motors

Az Evum Motors az aCar-t eredetileg csak a fejlődő és feltörekvő országok számára tervezte. Most azonban a robusztus elektromos haszongépjárművet először Európában kezdi értékesíteni, a második negyedév elején.

Az Evum Motors az aCar sorozatgyártását 2020 második negyedévében kezdi meg. Az elektromos haszongépkocsi a vállalat weboldalán már előrendelhető. Az Evum Motors az alsó-bajorországi Bayerbach bei Ergoldsbachban készül az aCar gyártására.

A praktikusság mindenek előtt

A vállalat két alapítója, Sascha Koberstaedt és Martin Šoltés eredetileg az aCar-t robusztus, minden célra alkalmas járműnek tervezte a fejlődő és feltörekvő országok számára, kezdetekben azonban Európában fogják értékesíteni. Ennek oka, hogy széleskörű kutatásoknak és teszteknek vetik alá a járművet Európában és Afrikában is. Šoltés szerint a potenciális európai vásárlók előnyben részesítik a robusztusságot és az egyenes, sallang nélküli dizájnt. A kevés odafigyelést igénylő, négykerék-meghajtású elektromos rendszer és a lényegretörőség az Evum aCar-t nem csak fenntarthatóvá, hanem kifejezetten gazdaságossá teszi.

Kis projektből nagy tervek

Az autó elsőkként a TU München projektjeként kezdte, aCar mobility – vidéki mobilitás a fejlődő országokban címen. Az Evum Motorst később, a projekt után alapították. A kutatók egy olyan elektromos haszongépjárművet fejlesztettek ki, melyet az afrikai kontinens igényeihez igazítottak. A robusztus terepjáró maximális sebessége 70 km/h, hatótávja 200 km, és a hátsó platóján akár egy tonnás rakomány is szállítható. Az alapverzió Európában 29 900 euróba (10 millió forintba) kerül, de Afrikában hosszú távon az árát 10 ezer euró (3,4 millió forint) alá akarják csökkenteni.

Az alsó-bajorországi termelés csak az első lépés. Az ottani know-how segítségével az alapítók a jövőben helyi gyárakat is akarnak létrehozni a célpiacokon. Šoltés szerint a cél, hogy kis gyártóegységek legyenek a vevők közelében, hogy a termelés a leginkább fenntartható legyen. A terjeszkedés keretein belül csatlakozási lehetőséget kínálnak más befektetők és partnerek számára is – írta meg az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink