Trend Elektromosság és hidrogén: ilyen a Hyundai N jövője

Elektromosság és hidrogén: ilyen a Hyundai N jövője

autopro.hu/V.M. | 2022.07.17 04:16

Elektromosság és hidrogén: ilyen a Hyundai N jövője

Fotó: Hyundai Newsroom

A Hyundai nagy teljesítményű autókat készítő N almárkája kettő kibocsátásmentes tanulmányt is bemutatott. A későbbi fejlesztéseket meghatározó autók egyike akkumulátoros elektromos, míg a másik akkumulátoros-hidrogénes hibrid hajtással rendelkezik.

Az akkumulátoros elektromos koncepció, az RN22e a frissen bemutatott Ioniq 6, a Hyundai első tisztán elektromos szedánjának átalakításával készült. Nevében az „e” az elektromos hajtásra, míg a 22 a kifejlesztés idei évére utal.

Az összkerékhajtású, 77,4 kilowattórás akkumulátorral rendelkező autó elektromos motorjai összesen 740 newtonmétert szolgáltatnak, aminek első és hátsó kerekek közti megoszlását a vezető maga határozhatja meg.

A súlycsökkentést 3D-nyomtatott alkatrészek szolgálják, az elektromos hajtás azonban így is elkerülhetetlenül tömegnövekedéssel jár. Hogy a dinamikus vezetés ennek ellenére biztosított legyen, a Hyundai 400 milliméter átmérőjű féktárcsákkal látta el az autót.

Az elektromos hajtás csendessége jelentette gondot a Hyundai mérnökei az N Sound+ hangcsomaggal igyekeztek megoldani, ami belül és kívül elhelyezett hangszórókból sugároz dinamikus vezetési élményt megteremtő hangokat. Ezenfelül az N e-shift a sebességváltás fizikai hatásainak replikálásáról gondoskodik.

Tisztelgés a régmúlt előtt

Az akkumulátoros-hidrogénes hajtással rendelkező N Vision 74 a Giorgetto Giugiaro formatervező tudását dicsérő, 1974-ben leleplezett Hyundai Pony Coupe koncepció dizájnját örökölte meg.

Az 1974-es Hyundai Pony Coupe koncepció

Az 1974-es Hyundai Pony Coupe koncepció | Fotó: Hyundai Newsroom

A jármű egy 62,4 kilowattórás akkumulátorral és egy 85 kilowatt teljesítményű hidrogén üzemanyagcellával rendelkezik. Utóbbit egy 4,2 kilogramm hidrogén befogadására képes tank látja el üzemanyaggal. Az akkumulátor és az üzemanyagcella kettő hátsó kerekeket mozgató motort hajtanak, melyek együttesen 900 newtonméter nyomatékot szolgáltatnak.

Az N Vision 74 az első koncepció, ami ezzel a hajtáslánccal készült, azonban a Hyundai N-nek nem az első hidrogénes autója. A márka indulásakor, 2015-ben már bemutatták a 2025 Vision Gran Turismót, amibe a Hyundai által fejlesztett, a világ első sorozatban gyártott hidrogén üzemanyagcelláját építették

Már nincs messze az első elektromos Hyundai N

A Hyundai nem tervezi gyártásba vinni a kettő új tisztán elektromos koncepcióját, viszont extenzív teszteknek fogják azokat alá vetni, annak érdekében, hogy az esetükben alkalmazott megoldásokat átültethessék a Hyundai N későbbi szériamodelljeibe.

Az nem ismert, hogy hidrogén üzemanyagcellás autóval mikor fog bővülni az N-modellpaletta, azt azonban elárulta a Hyundai, hogy az első elektromos N, az Ioniq 5 N, 2023-tól lesz kapható.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink