Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egy tanulmány szerint a BYD jelentős állami támogatást kapott
Egy új tanulmány szerint a kínai BYD legalább 3,4 milliárd euró közvetlen kormányzati támogatást kapott az elektromos járművek és más tiszta technológiák pekingi dominanciájának részeként. Kína tiltakozik, azt állítja, hogy autógyártói a jobb termékek miatt nyernek az elektromos autók versenyében.
A németországi Kiel Institute for the World Economy szerint Kína vezető elektromosjármű-gyártójának nyújtott támogatás a 2020-as 220 millió euróról mindössze két évvel később 2,1 milliárd euróra ugrott. A jelentés szerint a BYD a helyi akkumulátorgyártóknak nyújtott támogatásból és a BYD autóinak vásárlói számára nyújtott kedvezményekből is profitál, miközben az Európai Unió vizsgálja a kínai elektromosautó-ágazatnak nyújtott állítólagosan tisztességtelen támogatásokat.
A BYD-nek nyújtott támogatásokhoz hasonló támogatások „lehetővé tették a kínai cégek számára, hogy gyorsan növekedjenek, uralják a kínai piacot, és megkönnyítsék a növekvő terjeszkedést az EU piacain" – mondta a német kormánynak tanácsot adó intézet. A Kiel Institute szerint 2022-ben gyakorlatilag az összes kínai tőzsdén jegyzett vállalat közvetlen támogatásban részesült, és a szél- és napenergia-, valamint a vasúti gördülőállományt gyártó cégek támogatását emelte ki. A csoport szerint Kínában az ipari támogatások „legalább háromszor-négyszer" magasabbak, mint a nagy uniós és OECD-országokban.
Kína protekcionistának nevezte a vizsgálatot, és azt állítja, hogy autógyártói a jobb termékek miatt nyernek az elektromos autók versenyében. A kínai elektromosautó-gyártók a kormány helyett a „folyamatos technológiai innovációra" és a fejlett helyi ellátási láncokra támaszkodnak – írja az autoblog.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!