Trend Azonos építőkockákból állnak majd a VW gigagyárai

Azonos építőkockákból állnak majd a VW gigagyárai

autopro.hu/V.M. | 2022.02.21 04:17

Azonos építőkockákból állnak majd a VW gigagyárai

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen 2030-ig hat darab európai gigagyárat épít fel akkumulátorcellák előállításához. Ezeket az üzemeket sztenderd elemekből, és a jövő technológiai újításainak implementálását megkönnyítő megoldásokkal fogja felhúzni Európa különböző pontjain.

Hirdetés

Sebastian Wolf, a VW akkumulátorgyártási tevékenységeiért felelős vezetője nemrég a vállalat saját sajtóosztályának adott interjú során beszélt az európai akkumulátorgyártási tervekről.

Mint kifejtette, a gigagyárak építéséhez három dologra van szükségük. Az első egy erős csapat, ezért is dolgozik több, nemzetközi akkumulátorgyártóknál tapasztalatot szerzett ember is az OEM akkugyártási üzletágánál. A második a megfelelő együttműködések, míg a harmadik az üzemek sztenderdizálása. Utóbbinak köszönhetően mindegyikük azonos alkotóelemekből építhető fel, csupán az engedélyeztetési folyamat változik országról-országra. A sztenderdizálás azonban itt nem áll meg, ugyanis mindegyik egységben a VW saját fejlesztésű celláját fogják készíteni.

Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a VW a Bosch-sal közösen egy olyan vegyesvállalat létrehozásáról írt alá szándéknyilatkozatot, mely akkumulátorok gyártásához fog berendezéseket készíteni. Wolf elmondása szerint ennek a cégnek fontos szerepet szánnak a gyárépítési tervekben, továbbá kifejtette: „Nagy potenciált látunk abban, hogy az akkumulátorértékláncba (a Bosch-sal) közösen kapcsolódjunk be a gyártóberendezések készítésének szintjén.”

Fontos kritérium a munkaerő elérhetősége

A VW még tavaly év végén jelentette be, hogy külön céget alapít az akkumulátorgyártással kapcsolatos tevékenységek összefogására. Ez alá fognak tartozni az Európába tervezett akkumulátorgyárak is. Most még nem mindegyik üzem lokációjáról született meg a döntés, az azonban már biztos, hogy Salzgitterben és mellette az észak-svédországi Skellefteå városában is épülni fog egy-egy, míg például a Spanyolországba és Kelet-Európába tervezett egységek helyszíne még nem ismert.

Wolf szerint a helyszínválasztást döntően befolyásolja a rendelkezésre álló munkaerő milyensége, illetve az energiaellátás. A VW főként a gyártásban tapasztalatot szerzett embereket keres, továbbá a termeléshez megfelelő mennyiségű zöld energiára is igényt tart.

Bár a vállalat figyelembe veszi a régiók munkapiaci jellemzőit, a dolgozók egy részét házon belül fogja toborozni. Wolf elmondta, hogy elsőként a salzgitteri üzem esetében kezdték el tervezni a munkaerő-szükséglet fedezését, és az ott létrejövő több mint 2500 pozíció nagy részét valószínűleg képesek lesznek a jelenlegi munkavállalóikkal, azokat átképezve betölteni. „Ez (az átképzés) része a VW átalakulásának” – tette hozzá Wolf, aki a hat akkumulátorgyárral létrejövő új pozíciók számát egy ötjegyű számban határozta meg.

Előre gondolkodnak

A VW 2030-ig tervezi befejezni a hat európai gigagyárát. Salzgitterben a földmunkálatok a végükhöz közelednek, és várhatóan 2022 második felében veszi kezdetét magának az épületnek a felhúzása, míg az első ütem a termelést 2025-ben kezdi meg.

A salzgitteri üzem területe ma

A salzgitteri üzem területe ma | Fotó: Volkswagen Shaping Mobility Hub

Az akkumulátorgyárak építése tehát egy elhúzódó folyamatnak ígérkezik, az eltelő idő alatt pedig az akkumulátortechnológia számos területen fejlődhet tovább. A VW ugyanakkor a potenciálisan megjelenő új megoldásokkal való kompatibilitásra ügyelve tervezi az üzemeit, melyek az akkumulátorgyárak három generációján átívelően lesznek képesek folytatni termelésüket.

A partnerekkel közösen épített akkumulátorgyárakkal a VW képes lesz házon belülről fedezni cellaigénye egy részét, ezáltal nagyobb önállóságot nyerve az elektromos autók teljesítményét alapjaiban meghatározó alkatrészek gyártásában.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink