Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Afrika vidéki útjaira terveztek elektromos autót
Néhány kivételtől eltekintve a legtöbb elektromos autó drága, törékeny jármű, amit lebitumenezett utakra és jómódú tulajdonosokra terveztek. Pont ez teszi ezeket kevésbé alkalmassá a vidéki Afrikához – az utak nagy része egyáltalán nincs leburkolva, és nagyjából az összes elektromos autó számára járhatatlan. Itt jön képbe a müncheni Műszaki Egyetem, ugyanis a napokban leleplezték elektromos autójuk, az aCar prototípusát, amit vidéki afrikai felhasználásra terveztek.
Erős, négykerék meghajtású dizájnja van, amivel tökéletesen veszi a földutak, és az off-road vezetés akadályait. Nagyjából 80 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, az elektromos motor sajátossága miatt nem csak jól illeszkedik az akadályok leküzdéséhez (mivel mindig teljes a forgatónyomatéka) hanem megbízhatóbb is, továbbá váltani lehet a személy-, illetve teherszállítási üzemmódok között, és az akkumulátor arra is használható, hogy meghajtsa az autón található emelőt, vagy más felszereléseket.
Az aCart valós körülmények között idén júliusban, Ghánában tesztelték, és várhatóan Afrikában is fogják gyártani. Az ára előreláthatólag 10 ezer euró alatt lesz (nagyjából 3 millió forint). Ez nem egy hétköznapi ár, de sokkal inkább megengedhető, mint például a Nissan Leaf, vagy más elektromos autók, amik nem lennének ennyire megfelelőek az afrikai terepre.
Az aCar a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon |