Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Mercedes autói segítik a balesetveszélyes helyek felderítését
Mercedes-Benz Közlekedésbiztonsági Irányítópult néven a Mercedes és London közösen fejlesztett ki egy balesetveszélyes helyek felderítésére alkalmas eszközt, aminek segítségével még azelőtt határozható meg a beavatkozás szükségessége, hogy balesetekre kerülne sor.
A városok ma historikus adatokat használnak a balesetveszélyes helyszínek felderítésére, ám ez a módszer csak akkor működőképes, ha már történtek súlyos balesetek. Éppen ezért a londoni közlekedési hatóság, illetve a Mercedes Városi Közlekedési Megoldások divíziója közösen dolgozott ki egy új, innovatív megoldást.
Az egyeztetések 2019-ben kezdődtek, azóta pedig a kettő partner oldaláról mérnökök, közlekedésbiztonsági szakértők és adatelemzők közösen dolgoztak az új megoldáson
A kooperáció útján született eszköz a Mercedes-Benz autók vezetéstámogató rendszerei által végzett balesetmegelőző beavatkozások és figyelmeztetések eseteit gyűjti össze. Ha egy területen csoportosulni látszanak a beavatkozások, érdemes lehet tenni valamit a baleseti kockázat mérséklése érdekében.
Az új fejlesztés a várakozások szerint segíteni fogja Londont, hogy realizálja Vision Zero stratégiáját, és 2041-től ne történjen több halálos kimenetelű vagy súlyos sérüléssel járó közlekedési baleset a város területén.
Automatikus megjelölés
A beérkező riasztási eseteket algoritmusok elemzik, lehetővé téve, hogy az irányítópult automatikusan megjelölje a balesetveszélyesnek ítélt területeket.
A rendszer pontosságát javítja, hogy a vezetéstámogatóktól beérkező anonimizált adatokat más, London által gyűjtött közlekedési információkkal egészítik ki. Utóbbiak lehetnek például a közlekedési lámpák elhelyezkedése, már megtörtént balesetekkel kapcsolatos információk, valamint a forgalom sűrűsége.
Felhőalapú megoldás
Amennyiben egy Mercedes-Benz autó vezetéstámogató rendszere vizuális figyelmeztetést ad vagy automatikusan vészfékez, a jármű az esetről adatokat küld a Mercedes-Benz felhőjébe. Ott, az anonimizált adatokat kettő algoritmus elemzi: az első a GPS-pozíciók alapján vizsgálja a területi eloszlást, míg egy második a beazonosított kockázatos helyszínek veszélyességét határozza meg.
A személyes adatok védelme érdekében a Mercedes csak azokból a járművekből gyűjt adatokat, melyek tulajdonosai a Mercedes me applikáción hozzájárultak ahhoz.
A londoni indulás után a jövőben más városok is alkalmazhatják a Mercedes rendszerét, és már több európai településen is folynak a bevezetést célzó projektek.