Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A MAGE támogatja a technológiai semlegességet
Mint ismert, az Európai Tanács kompromisszumos döntésének értelmében 2035 után is forgalmazhatnak a gyártók új, belső égésű motorral szerelt autókat, amennyiben azok karbonsemlegesek - azaz elsősorban német nyomásra (de hazánk által is támogatva) olyan döntés született, ami hagy alternatívát az elektromos autók mellett is. A döntésről megkérdeztük Kilián Csabát, a MAGE ügyvezető főtitkárát.
- Mi a Magyar Gépjárműgyártók Egyesületének (MAGE) véleménye az Európai Tanács döntéséről?
- A megfogalmazott célokkal egyetértettünk, fontos, hogy karbonsemleges, emissziómentes megoldások legyenek a közlekedésben. Jó döntés, hogy nyitva hagyták a lehetőséget más technológiák fejlesztése előtt is az elektromobilitás mellett. Ezt az utat támogatta több ország is, köztük Németország és Magyarország is.
Az elektrifikáció ezzel együtt nagyon fontos irány, elég csak arra gondolni, hogy az Audi a 2030-as évek elejétől csak elektromos autókat fog gyártani az európai piac számára. Ezzel kapcsolatban érdemes kiemelni az Audi nemrégiben bejelentett beruházását, ami biztosítja a győri motorgyártás jövőjét.
- Milyen hatással lehet a változás a magyar vállalkozásokra?
- Jó döntésnek tartom, hogy a karbonsemleges üzemanyagokkal kapcsolatos kutatás-fejlesztés előtti lehetőséget meghagyták. Meglátjuk, hogy a szintetikus üzemanyagok, vagy esetleg a zöld hidrogén területén milyen fejlesztések valósulhatnak meg, és ezek mennyire lesznek versenyképesek az elektromos hajtásokkal. A lényeg a technológiai semlegesség, ennek a megmaradása üdvözlendő.
A magyar kkv-k közül egyre többen elmozdultak az elektromos hajtás, vagy a különböző alternatív hajtások irányába. Ne feledkezzünk meg az akkugyártás növekvő piacáról sem. A magyar járműipar képes lesz alkalmazkodni a trendekhez, de természetesen a kizárólag belső égésű motorok alkatrészeivel foglalkozó cégeknek megoldást kell találniuk a jövőt illetően, ebben segítheti őket az EU kompromisszumos döntése.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!