Trend Négy hónap múlva kezdődik a Formule E újabb idénye

Négy hónap múlva kezdődik a Formule E újabb idénye

AP | 2019.08.05 14:40

Négy hónap múlva kezdődik a Formule E újabb idénye

Néhány hete ért csak véget az elektromos meghajtású autók egyik legrangosabb viadala a Formula E 2018/19-es idénye, de már most sokan a négy hónap múlva, novemberben kezdődő új megmérettetést várják.

Hirdetés

A viadalokat egyébként a világ számos nagyvárosában speciálisan kialakított utcai pályákon rendezik. Az immár második generációsnak számító versenyautókat 250 kilowattos villanymotor hajtja, amelyet egy 54 kilowattórás akkumulátorcsomag lát el kellő energiával. Ennek a technikai megoldásnak köszönhető, hogy nincs szükség megállásra vagy töltésre a 45 percig plusz egy körig tartó versenyen. A pilóták az összes neves versenysorozatból sorra jelennek meg a Formula-E-be mivel a villanyhajtás új kihívásokat tartogat számukra is. Az elektromos autózás és a sport találkozása egyébként nem csak a mérnököket és a fanatikus sportrajongókat, hanem a fogadások területének lelkes követőit is lázba hozhatja, a téteket többek között a roulettegeeks.hu oldalon is meg lehet tenni. A Formula E versenyei azonban a sima sportrajongóknak is elegendő izgalmat biztosítanak.

Vergne diadalmaskodott

A július 14-én New Yorkban zárult 2018/19-es sorozaton a francia Jan-Éric Vergne diadalmaskodott a DS Techeetach Formula E Team tagjaként 136 pontot gyűjtve a 13 viadalon. Őt Sebastian Buemi követte a dobogó második fokán az összesítésben, a svájci pilóta a Nissan E.Dams csapatot erősíti és 119 pontos zsebelt be. A bronzérmet a 208/19-es pontvadászatban a brazil Lucas Di Grassi szerezte meg az Audi Sport ABT Schaeffler csapat tagjaként 18 ponttal.

Ez volt az ötödik szezon

A 2018/19-es versenyszezon egyébként az ötödik volt a Formula E történetében. Az idény újdonsága volt egyébként, hogy az ötödik szezontól kezdődően új generációs, úgynevezett GEN2-es autókkal versenyeztek a pilóták. A korábbi kétszeresére nőtt az energiatároló kapacitása, így eltörölték a verseny közbeni autócserét. Az autók maximális teljesítménye a korábbi 200 kilowattról 250 kilowattra nőtt. Szintén újdonságnak számított, hogy a versenyek során a pálya egy kijelölt szakaszán áthaladva a pilóták extra teljesítményt aktiválhattak autóikban. Megjelent a versenyautókon az úgynevezett HALO nevű berendezés, ami a fej védelmét szolgálja. Megszűnt a leggyorsabb körért járó plusz pont, ettől a szezontól ezt az egységet az a versenyző kapta aki a verseny során a legtöbb energiát őrizte meg a leintésig.

Már csak négy hónap

Az első versenyt Szaúd-Arábiában Ad Diriyahban rendezik majd november 22-én, amit másnap egy újabb futam követ. A harmadik futam december 14-én lesz, de a helyszín még nincs meg pontosan. A negyedik verseny már jövőre lesz, egészen pontosan a Chile fővárosában Santiagóban január 18-án. Ez Mexikó, Hongkong, Kína, Olaszország, Franciaország, Dél-Korea, Németország majd az Egyesült Államok követi majd a sorrendben. Két záró futam az Egyesült Királyságban, Londonban lesz majd egy év múlva július 25-én és 26-án.

Nyitókép: instagram.com/fiaformulae/

Kiemelt Partnereink