Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezzel a sebességgel nehezen áll Németország az Ipar 4.0 élére
Lassan váltanak új technológiára a német vállalatok: bár nagy szükség volna a digitalizálás szintjének emelésére, az éllovas nagyobb cégeket nehezen követik a kisebbek.
Miközben a legnagyobb német vállalatok, mint például a Siemens vagy a német autógyártók technológiai szintjüket tekintve a világ élvonalában járnak, a kisebb, maximum 500 főt foglalkoztató vállalatok legtöbbször pénzszűkére vagy IT-részleg hiányára hivatkozva ellenállnak a "negyedik ipari forradalomnak". A német vállatok a technológiai átállás akadályaként nevezték meg a még nem teljesen kifejlett szabványosítást és adatvédelmet is.
A kívántnál lassabb folyamatra már Sigmar Gabriel gazdasági miniszter is igyekezett serkentően hatni: egy iparági gyűlésen kifejtette, hogy új hozzáadott értéket jelentő platformok préselődnek a termék és a fogyasztó közé, amivel minden vállalatnak lépést kell tartania.
Sokat nyerhet, aki az elsők között lép |
A szakértők azért is óva intik az ipart a lemaradástól, mert a nagy szoftvercégek így a gyártók versenytársaivá válhatnak a gépeket "okossá tevő" technológia alkalmazásával és ellenőrzésével, miközben a gyártó cégek egyszerű hardver beszállítókká válhatnak.
A németországi vállalatok többsége konzervatív, a McKinsey tanácsadó cég felmérése szerint 10-ből legalább 4 német vállalat egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben valósított meg digitalizációs stratégiát.
Külső gyengeségek, belső erősségek A technológiai újítás, és az ezen keresztüli versenyképesség-növelés azért is fontos lenne, mivel a német gazdaságnak a strukturális gyengeségekkel rendelkező fejlődő piacokkal való kapcsolatai miatt jelentős kockázatokkal kell számolnia. Bár a belső fogyasztás az utóbbi években a gazdaság egyik motorja lett, a Coface értékelése szerint a járműiparban, a gépgyártásban, valamint az elektronikai berendezések gyártóinál továbbra is komoly kockázat áll fenn. |