Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az e-autók új kellékét fejleszti a Toyota
Nincs több defekt a Toyota levegő nélküli kerekeinek köszönhetően. Az újításnak ez azonban csak az egyik előnye, további pozitívumai az elektromos autókkal összefüggésben domborodnak ki.
Már sok gyártó és beszállító nekifutott a járműipar egyik legalapvetőbb alkatrésze, az autógumi megreformálásának, azonban jó ötletek ide, biztonságosabb újítások oda, mindmáig a hagyományos, levegővel felfújt abroncsokat használjuk. A megoldás újragondolásának az alternatív hajtások terjedése adott újabb löketet, így a Toyota merőben más megközelítésű fejlesztést villantott.
A Tokiói Autószalonon mutatkozott be a japánok Fine-Comfort Ride nevű üzemanyagcellás gépe, melynek műanyagból és alumíniumból készült felnijein levegőt nélkülöző gumiabroncsok feszülnek. Ezek előnye, hogy kerekenként nagyjából öt kilóval könnyebbek lehetnek hagyományos társaiknál, így a kisebb össztömegen keresztül hozzájárulnak az elektromos/hidrogénes kocsi hatótávnöveléséhez.
Meg kell jegyezni, hogy a Toyota újításán még akad fejlesztenivaló: a prototípusok egyelőre ugyanolyan nehezek, mint a jelenlegi pneumatikus elvű kerekek. A súlycsökkenés mellett még a gördülési ellenálláson is dolgozni kell, ezen a fronton egyelőre még 10-20 százalékkal rosszabb teljesítményt mutat a fejlesztés. Az akadályok legyűrésében extra motivációt adhat, hogy a gyártási költségek szempontjából az újítás viszont már most, a prototípusfejlesztési és -tesztelési fázisban felveszi a versenyt a hagyományos gumiabroncsokkal.
A Toyota ennek megfelelően bizakodó, a termékfejlesztésben közreműködő Sumitomo Rubber Industries tesztjei alapján már 2020-as szériagyártásról is említést tett. Ha ez megvalósul, a gyártó közlése szerint a levegőmentes kerék szinte bármilyen elektromos meghajtású járművön megjelenhet.