Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2040-től teherautókat sem forgalmazhatnak Nagy-Britanniában hagyományos hajtással
Komoly tervet tett le az asztalra a brit kormány a közlekedés kizöldítését illetően. 2050-re a közlekedés minden elemének szén-dioxid-kibocsátását – beleértve a repülését is – nettó zéróra csökkentené a brit kormány, 2040 után pedig újonnan már csak zéró emissziós közúti járművek kerülhetnek forgalomba minden kategóriában.
Július 14-én a brit kormány bemutatta a közlekedés kizöldítését célzó programját. A részletes terv célja a teljes közlekedés klímasemlegessé tétele 2050-ig. A brit kormány szerint ezzel nemcsak tisztább lesz a levegő, hanem munkahelyek tízezrét is teremti majd az átállás, ami természetesen több lépcsőben valósul meg.
A zöld közlekedés a brit kormány várakozásai szerint magas képzettséggel rendelkező munkahelyeket hoz létre, illetve támogatja az ilyen munkahelyeket. A több tízezer új munkahely a kormány szerint 9,7 milliárd fontnyi (11,3 milliárd eurónyi) hozzáadott értéket jelent.
A belső égésű motorok napjai meg vannak számlálva
A brit kormány konzultációt indít a hagyományos hajtású (dízel és benzines) járművek kivezetéséről. A tervek szerint 2035-ig a 3,5 tonnánál nehezebb, de 26 tonnánál könnyebb járművek forgalmazását tiltják meg, 2040 után pedig minden súlykategóriában csak zéró emisszióval rendelkező járműveket helyezhetek forgalomba.
A dátumok nincsenek kőbe vésve, a kormány ennél gyorsabb megvalósulást is elképzelhetőnek tart. Mint ismert, a személyautók és furgonok esetében már 2030-tól megtiltják a benzines és dízelhajtású modellek forgalmazását az országban.
Beruházások
Természetesen számos beruházásra lesz szükség a terv megvalósításához. Érdekesség, hogy csak a gyalogos és a kerékpáros közlekedés fejlesztésére kétmilliárd fontot (2,3 milliárd eurót) szán a brit kormány, de emellett tervet dolgoznak ki a kormányzati járművek lecseréléséről is.
Az autógyáraknak is fontos szerepe lesz az átállásban. A két kiemelt gyár a Nissan sunderlandi üzeme, beleértve a tervezett Envision Gigagyárat, valamint a Stellantis angliai gyára. A kormány támogatja, hogy utóbbi létesítmény átálljon az elektromos autók gyártására.
A repülés dekarbonizációjára is figyelmet fordítanak a brit döntéshozók, ez nem véletlen, hiszen fontos szerepet tölt be a közlekedésben a repülés. A cél 2050-re a szektor karbonsemlegessé tétele, ehhez hamarosan akciótervet fogak kidolgozni. Cél az is, hogy az Anglián belüli légiközlekedés már 2040-re zéró emisszióssá váljon.