Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokat tudnak az önjárókról a kecskemétiek, munkahelyen kamatoztatnák
Indul a Go-Kart, Go-Bosch! harmadik, egyben utolsó évada: 2015 novemberében startolt a féléves projektidőszak, amelynek során a csapatoknak újabb mérföldköveket kell teljesíteniük, míg eljutnak a hőn áhított végcélhoz, az önjáró gokart megalkotásához. Megnéztük, hogy állnak a munkálatok a Bács-Kiskun megyei városban. Sztahora Dániel, a Gamfkart csapat tagja számolt be nekünk.
– Hogyan zártátok 2015-öt?
– Sikeresnek nevezhetjük az elmúlt évet, de korántsem annyira, hogy ne lenne fejlődési lehetőségünk 2016-ra nézve. Sok nehézséget kellett leküzdenünk, de büszkék lehetünk, mert úgy néz ki, a járművünk elérte végleges mechanikai állapotát. Olyan stabil és megbízható rendszert sikerült építeni, amely elősegíti az idei munkánkat, ugyanis nagyobb beavatkozások nélkül már csak a szoftveres területek fejlesztésével kell foglalkoznunk.
Sztahora Dániel |
– Mi változik a járművön?
– A tavalyi, illetve az előző évekhez képest jelentős mechanikai változtatás nem történik. A jármű teljes vezérlő rendszerét lecseréltük egy iparban is alkalmazott, sokkal megbízhatóbb PLC rendszerre. Ezzel a változással reméljük, a gokart nemcsak mechanikusan, hanem elektronikusan is megbízhatóbbá válik. Mint minden fejlesztés során, a szellemi ráfordítás mellett az anyagiak is jelentős részét képviselik a folyamatoknak. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen a csapat pénzügyi helyzete stabilizálódott. Ez köszönhető az intézményünknek, a Kecskeméti Főiskolának, ami főtámogatóként állt mellénk. Kapcsolatban állunk cégekkel is, közülük egyet emelnék ki, a Bibus Kft.-t. Immár harmadik éve állnak mellettünk, ezt a céget nevezhetjük a legkiemelkedőbb ipari szponzorunknak.
– Mit vártok az idei versenytől?
– Ez lesz a hároméves versenysorozat utolsó évada. Reméljük, elérjük a kitűzött célt, egy teljesen autonóm jármű létrehozását.
– A csapat nagy része végez idén. Mik a további tervek?
– Mindannyian szeretnénk a projekthez kapcsolódóan elhelyezkedni. Nagy tapasztalatot szereztünk önjáró autók terén, jó lenne hasonló jellegű munkálatokkal foglalkozni a munkahelyünkön. A szabadidős projektekben a lexikális tudásunk mellett olyan tapasztalatot és rutint szerezhetünk, ami a munkába állás során nagy ütőkártya lehet és kiemelkedő szakemberként kerülhetünk be első munkahelyünkre.
– Milyen típusú cég ad többet: a kkv-k vagy a multik csábítóbbak?
– A jelenlegi tapasztalataink alapján kezdetben sokkal vonzóbb lehet egy nagy multinacionális vállalatnál munkába állni. Az ilyen nagy cégeknél szélesebb rálátást szerezhetünk, nemcsak egy adott feladatra, technológiára szakosodnak. A későbbiekben természetesen nem zárkózunk el a kis- és középvállalkozásoktól sem, sőt saját vállalkozás alapítása is számításba jöhet.