Techtogether Javában készül a BME FRT új autója

Javában készül a BME FRT új autója

autopro.hu/P.B. | 2024.03.20 06:24

Javában készül a BME FRT új autója

Fotó: BME FRT

Március 8-án egy Design Freeze esemény keretei között prezentálta a BME FRT csapata a 2024-es versenyszezon céljait, idei autója terveit, illetve a 2024-es versenynaptárát. Az esemény a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem K épületének dísztermében került megrendezésre.

Hirdetés

A BME FRT a 2023-as versenyszezon során rendkívüli eredményeket értünk el: a csapat a Formula Student Austrian, illetve a Formula Student Easten összesített negyedik helyen végzett, utóbbin elhozva az első helyezettnek járó díjat összesített dinamikus kategóriában (dinamikus versenyszámok alatt azokat az eseményeket értjük, amelyek során az autó mozgásba lendül és a pályán bizonyítja nagyszerűségét). Tavaly, a magyar versenyen ezen számok alatt a BME FRT gyűjtötte a legtöbb pontot, ezzel elnyerve az egyik legnehezebb kategória fődíját. A Formula Student Germany-n a csapat autójának sikerült végigmennie az önvezető kategória Trackdrive versenyszámán. Ennek során az autónak egy bójákból kirakott, 200-500 méteres pályán kell tíz kört teljesítenie önvezető módban. Németországban ezt olyan jó idővel tette meg a versenyautó, hogy a csapatot a dobogó harmadik fokáig juttatta.

Az eredmények mögött természetesen kitartó munka és dedikáltság bújik meg. „Rengeteget tanultunk, fejlődtünk és sok tanulságot vontunk le 2023-as szezonunkból. Célunk természetesen nem más, mint hogy jobbak legyünk, felülmúljuk eddigi teljesítményeinket és minden versenyen, amelyen részt veszünk, megszerezzük az összesített első helyezést. Ehhez azonban átgondolt stratégiára és összehangolt munkára van szükség” – írja közleményében a hallgatói csapat.

Három helyen láthatjuk a BME FRT autóját versenyezni

A csapat a 2024-es versenyszezon alkalmával három helyszínen fogja megmérettetni magát versenytársaival. A sorozatot megkezdve először a magyar Formula Student Easteren vesz részt, ahol pilóták vezetik majd az idei autót. Ezt a holland Formula Student Netherlands követi majd, ahol az FS Easterhez hasonlóan szintén manuálisan versenyeznek, végezetül a szezon zárásaként részt vesznek a magyar Formula Student Easten, ahol az autó önvezető módban áll majd rajthoz.

A BME FRT idei autója megtartja a tavalyi vázát, illetve aerodinamikáját, míg a fejlesztések tekintetében a megbízhatóságra és a tömegcsökkentésre fognak törekedni. Számos egység esetében a tavalyi koncepciót fejlesztik tovább, de természetesen lesznek újdonságok is, az első ilyen az autó hajtása, amelynél az idei évben egy ciklois hajtóművet terveznek beépíteni – ez a Formula Student mezőny tekintetében is egyedülálló megoldás lesz.

A hajtás mellett az egyik leginkább átalakult részegység a nagyfeszültségű akkumulátor. A tavalyi szezonban megvalósult cellatesztek alapján egy új cellatípust választott a csapat, amely sokkal nagyobb energiasűrűséget eredményez, így ugyanazt az energiát sokkal kisebb tömegből tudják megoldani.

Az önvezető rendszer esetében az autó szenzorai maradtak az előző évi helyükön, vagyis a LiDAR továbbra is az orrkúpon lesz fellelhető. Egy új szoftveres megoldásnak köszönhetően az önvezetőrendszernek egy eddigi részét, a kamerát elhagyják, ezzel is csökkentve az autó tömegét.

Mi a menetrend?

Az eddig lezajlott koncepciós fázist és tervezési időszakot most a gyártási periódus követi. A csapat tervei szerint március utolsó napjaiban megkezdődik az összeszerelési időszak, amelyet április közepén egy Shake Downnal zárnak majd, ekkor teszi meg az idei versenyautó az első métereit. utána megkezdődik majd a tesztszezon.

A 2024-es szezonra épülő versenyautó bemutatása június 3-án várható a BME Formula Racing Team tervei szerint.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink