Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kezdő mérnökök nettó 650 ezerért indulnának a pályán
2024.05.08 04:20Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
2024.05.07 17:17Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét dobogóra akarnak állni a győri járműépítők
Tizedik energiatakarékossági versenyére készül a Szenergy Team: május 25-én Londonban állnak rajthoz a világ legnagyobb zöld hallgatói versenyén, a Shell Eco-marathon Europe-on.
A versenyen két szekcióban indulhatnak a jelentkezők: prototípus és városi koncepció kategóriában. Előbbi esetén a hatékonyság maximalizálására koncentrálnak, utóbbinál pedig arra, hogy minél inkább hasonlítsanak a mindennapi autókhoz a járművek az energiahatékonyság növelése mellett. Ebben a kategóriában indul a győri Széchenyi István Egyetem kampuszán tevékenykedő Szenergy Team is.
A Szenergy Team |
Pusztai Zoltán csapatkapitány az autóbemutató sajtótájékoztatón elmondta, a tavalyi versenyük után azonnal munkához is kellett látniuk a szigorodó versenyszabályok miatt.
Hozzátette, mivel a verseny egyik fontos alappillére a biztonság, ezért a fékrendszerre fordították az elmúlt egy évben a legtöbb időt. Egyedi féktárcsa, egyedi tengelycsonkállvány, speciális karboncső, rugózott felfüggesztés – sorolta a változásokat a sajtó megjelent képviselői előtt a csapatkapitány.
A 2017-es Shell Eco-marathonon sokkal több adatra fognak rálátni |
A csapat nagy súlyt fektetett mindezek mellett a telemetriára is: tavaly körülbelül 50 adatot figyeltek meg, idén ez bővült a környezetre vonatkozó adatokkal is, így már 80 adatra látnak rá. Egyebek mellett így már arról is kapnak információt, mekkora a szélsebesség.
Dobogóra akarnak állni a győri hallgatók |
– A mezőny összetétele és a többi autó is jelentős változáson ment keresztül, így nehéz megmondani, idén mire lesz elég a munkánk, de reméljük, újra felállhatunk a dobogóra – fogalmazott Pusztai Zoltán.
2008-ban és 2010-ben első, 2012-ben második helyezést értek el a győri hallgatók napelemes járművükkel az úgynevezett urban solar kategóriában. 2011-ben elnyerték a Shell Eco-marathon Europe Team Spirit különdíját. Mivel a 2012-es versennyel megszűnt a tisztán solar meghajtású járműosztály, 2013-tól elektromos kategóriában versenyez a csapat egy teljesen új járművel, amellyel 2014-ben negyedik helyezést értek el, 2015-ben és 2016-ban pedig a dobogó harmadik fokára állhattak.