Techtogether Ilyen volt a Techtogether Junior a résztvevők szerint

Ilyen volt a Techtogether Junior a résztvevők szerint

Pardavi Mariann | 2015.04.02 09:02

Ilyen volt a Techtogether Junior a résztvevők szerint

Összeállításunkban a rendezvény főszereplőit szólaltattuk meg: a diákok mellett a tanárok és a zsűritagok véleményére voltunk kíváncsiak.

A március 27-i rendezvényen párhuzamosan haladtak az események. A csapatok egyik fele a Mobilis küzdőtéri feladatain harcolt az erőkkel: ügyességi feladatok során kellett számot adniuk a rátermettségükről. Ezalatt a középiskolás csapatok másik fele a zsűri előtt a jelenlévő diákokat győzte meg a színpadon arról, miért érdemes az ő iskolájukat választaniuk. A zsűriben Horváth Szabolcs, a Professio Klaszter elnöke, Rendesi János, a Nemak Győr Alumíniumöntöde Kft. tanácsadója és Jankovits Richárd, a Jankovits Hidraulika stratégiai, jogi és HR vezetője foglalt helyet.

– Széles skálán mozgott a prezentációk színvonala, egy azonban közös: mindenki felkészült volt, a befektetett munka mindegyik előadásban látszott. Persze, mint minden mezőnyben, itt is akadt kiemelkedőbb – mondta el Rendesi János, a győri Nemak Alumíniumöntöde Kft. tanácsadója.

Hozzátette, a vállalat egyik kiemelt célja, hogy folyamatosan rendelkezésére álljanak megfelelően képzett szakemberek, így ez a rendezvény pontosan megfelel ezeknek az elképzeléseknek. – Fontos, hogy a diákok minél korábban megismerjék a vállalatot, tisztában legyenek a szakma karrierlehetőségeivel. A nálunk készült hengerfejek nem olyan látványosak, mint egy autó, éppen ezért egy diák számára talán kevésbé vagyunk láthatóak.

– Jó ötleteket vittek a diákok a prezentációkba. Aki pedig bevállalja, hogy az előadása során képes ennyi ember előtt a színpadon táncolni, az előtt le a kalappal – méltetta az előadókat Jankovits Richárd, a győri Jankovits Hidraulika stratégiai, jogi és HR vezetője – Nagyon pozitív benyomásokat szereztem erről a korosztályról: felkészültek voltak, sok energiát fektettek a munkába. Éppen ezért gondoltam arra, hogy érdemes lenne nemcsak hallgatóknak, hanem diákoknak is gyárlátogatásokat szervezni a jövőben.

Jankovits Richárd elmondta, 47-en dolgoznak a cégnél: ennek kétharmada mérnök, egyharmada szakmunkás. A jelenlegi megrendeléseiket nézve leginkább technikusi szinten küzdenek hiánnyal.

Jäger Viktor, a Bláthy Ottó Szakközépiskola diákja (Tata)
Gépész-autószerelő szakra jár, a végzés után CNC-gépkezelő szakot kezdené el, s csak utána próbálkozna meg az egyetemmel. A gépészmérnök szak nemcsak számára tűnik érdekesnek, ugyanis elmondta, az osztályból többen kacérkodnak a Széchenyi István Egyetemmel, s vannak, akik a BME-re pályáznak.

Kimlei Kamilla a Bercsényi Miklós Közlekedési és Sportiskolai Szakközépiskola és Szakiskola diákja, és közúti forgalomirányítónak tanul. A középiskola elvégzése után a logisztikai szak vonzza.

Győrik Marcell, a Kaziczy Ferenc Gimnázium diákja (Győr)
A műszaki pálya vonzza, s mint mondta, a Techtogether Junior csak még inkább megerősítette ezt a szándékát. Fiatal kora ellenére határozott elképzelései vannak a leendő munkahelyéről: annak örülne, ha rugalmas lenne az időbeosztása a projektmunkák során, s a legjobb az lenne, ha egy nagy csapat tagjaként dolgozhatna.




Tóth Dániel, a Hunyadi Mátyás Szakképző és Szakiskola diákja (Mosonmagyaróvár)
A Techtogether Junior jó szórakozás, érdekesek a küzdőtéri feladatok. Nem szükséges meggyőzni a járműipari pálya előnyeiről, ugyanis pontosan tudja, mit szeretne. Idén végez autószerelő szakon, s a gyakorlati képzőhelyétől azt az ígéretet kapta, hogy feltétetlenül számítanak rá a végzettség megszerzése után. Számára azért előnyösebb a kisebb cég ígérete, mert így a feladatok jóval változatosabbak, mint a multinacionális vállalatoknál.

Nagy Tamás és Lappints Csaba

Nagy Tamás és Lappints Csaba, a Győri Ménfőcsanaki Petőfi Sándor Általános Iskola oktatói
A két oktató úgy látja, az általános iskolásoknak ritkán van határozott elképzelése a jövőjét illetően, ebben a korban a szülők befolyása a legerősebb ezen a téren. Mint mondták, ez a rendezvény jó alkalmat adott, hogy jobban megismérjék a diákok a műszaki pályák érdekes oldalát.

Sovári Krisztián, a Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakképző Iskola műszaki igazgatóhelyettese (Győr)
A középiskola műszaki igazgatóhelyettese szerint a duális képzés révén közelebb került egymáshoz az oktatás és a vállalatok, a rendezvény is ezt erősíti, kedvet csinál a diákoknak a műszaki szakmákhoz, nem utolsósorban pedig személyes kapcsolatok alakulnak ki. Munkája során azt tapasztalja, a duális képzés révén a diákok jobban tisztában vannak a járműipar fontosságával, ismerik a lehetőseigeiket, s tudják, a jó szakembert értékelik a vállalatok. Korábban sok kritika érte az oktatási intézményeket amiatt, hogy nem veszik figyelembe a cégek elvárásait. A műszaki igazgatóhelyettes szerint ez az átalakult képzési rendszernek köszönhetően egyáltalán nem jellemző mára.

Kiemelt Partnereink