Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Holnap rajtolnak a gokartok
Április 18-án ismét gokartok lepik el a fővárost, hiszen ismét megrendezik a Go-Kart, Go-Bosch! nevet viselő rendezvényt.
Ahogy az ismert, a verseny célja, hogy a hallgatói csapatok egy saját maguk által tervezett és kivitelezett rendszerrel felszereljenek megfelelő alkatrészekkel egy Bosch által rendelkezésükre bocsátott gokartot, a megfelelő alkatrészekkel. Minden évben újabb feladatok és kihívások várnak a versenyzőkre. A végső cél 2016-ra, hogy a versenyzők innovatív megoldásaikkal egy önjáró gokartot hozzanak létre.
– Szeretnénk idén jobb helyezést elérni, mint tavaly – vázolta az elképzeléseket Sztahora Dániel, a Kecskeméti Főiskola gépészmérnök hallgatója. A csapat idén magasra tette a lécet, ugyanis tavaly igazán szép eredményeket értek el. Ők voltak azok, akik elvihették a leggyorsabb csapatnak és a legjobb műszaki megoldásért járó díjat. – A tanulmányok mellett már azt is nagy kihívásnak érezzük, hogy megvalósítsuk a verseny által kitűzött feladatokat.
Feladatok pedig vannak bőven, az idei megvalósítandó célokról Gulyás Eszer számolt be, az ő csapat Miskolcról érkezik a versenyre.
– Az új feladatkiírás ismét olyan komoly kihívások elé állítja a csapatunkat, mint egy differenciálműnek a megtervezése és legyártása, a gokart önindító funkcióval ellátása, egy indítómotor beépítése hibrid hajtás létrehozásához, sávtartó automatika fejlesztése, prediktív vészfékezés funkció megvalósítása, gyakorlatilag egy integrált vezető asszisztens fejlesztése is a csapat feladata lesz. A korábbi évi párhuzamos parkolás mellett a járműnek képesnek kell lennie otthoni környezetben való parkolás elvégzésére is – fogalmazta meg a kommunikácóért felelős csapattag.
A ME Kart egyébként igazán jó évet zárt, hiszen a Go-Kart, Go-Bosch! első helye mellett a szakportálunk által szervezett Techtogether Automotive Hungary második helyezésével is büszkélkedhetnek.
– Nem elég csak a mérnöki feladatokat ellátni, legalább ugyanannyi gazdasági teendőt el kell végezni. Ez a verseny egy igazi mérnöki projekt. Tulajdonképpen, aki ebben részt vesz, olyan mintha valós mérnöki pozíciót látna el. Aki tagja egy ilyen csapatnak, az vagy nagyon megutálja a mérnöki munkát, vagy nagyon megszereti. Mi az utóbbi kategóriába tartozunk: nemcsak a szabadidőnket áldozzuk a gokart fejlesztésére, de sokszor az órák rovására is megy a fejlesztés – tette hozzá Sztaohra Dániel.
A gokartversenyen nyolc felsőoktatási intézmény tíz csapata méri össze tudását, hogy kiderüljön, melyik fejlesztette a legjobb, leggyorsabb félautomata gokartot. Ebben az évben, a Papp László Budapest Sportarénában rendezik meg a Go-Kart, Go-Bosch! projekt három éven át tartó rendezvénysorozatának második nagy állomását.