Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Európában teszteli elektromos teherautóját a Mercedes
2024.05.08 06:17A kezdő mérnökök nettó 650 ezerért indulnának a pályán
2024.05.08 04:20Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
2024.05.07 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Techtogetherön tér vissza a BME SharkTeam
Az októberben megrendezett Techtogether 2022 lesz az első verseny, ahol a nemrég újjászervezett mérnökhallgatói csapat tagjai bizonyíthatják tudásukat. A sok év kihagyás után a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata jövőre már a Shell Eco-marathonon is szerepelni kíván új járművével, amit szerencsére nem a nulláról kell felépíteni. Interjú Rátki Gergely csapatkapitánnyal.
- A BME SharkTeam már 2014 óta tevékenykedik, mégis kevesen tudunk rólatok, bemutatnátok a csapatot?
- A BME SharkTeam 2014-ben alakult, kifejezetten a 2015-ös Shell Eco-marathon versenyre. A csapatunk akkor ki is jutott Rotterdamba a megmérettetésre. Az ott szerzett tapasztalatokkal a csapat belevágott az új autó építésébe, ami az ST-02 kódnevet kapta. Sajnos ezt az autót nem sikerült időben elkészíteni, ami a lelkesedés csökkenéséhez majd a projekt hibernálásához vezetett. Ez azt jelentette, hogy a már meglévő alkatrészek 2018-ban felkerültek a polcra és ott is maradt minden egészen idén májusig.
A csapat 2014-es alapítása a BME Gépész Szakkollégium nevéhez fűződik, most az újjáalakulása is a szakkollégiumnak és lelkes tagjainak az érdeme. Hallgatóinkban mindig megvolt az igény, hogy a mindennapi tevékenységek mellett valami nagyobb projekt részesei lehessenek, amiben próbára tehetik szakmai sokoldalúságukat és kreativitásukat.
- Hány tagot számlál jelenleg a csapat, tervezitek még annak növelését? Ha igen, milyen tanulmányokat folytató hallgatókra lenne leginkább szükségetek?
- Jelenleg harminc tagot számlál a csapatunk. A nyári feladataink főképp az erőforrásaink feltérképezéséről, a célkitűzéseink megfogalmazásáról, valamint az alapok lefektetéséről szóltak. Hallgatóinkat több csoportba szervezzük, melyek az aerodinamika, az arculat és szponzoráció, az elektronika, a mechanika, a motor, valamint a váz. Szeretnénk ősszel tovább toborozni, így várjuk minden csoportba a lelkes jelentkezőket. Kifejezetten szeretnénk bővíteni váz csoportunkat polimer kompozitok és hegesztés iránt érdeklődő tagokkal, valamint várjuk a gazdasági képzések tanulóit szponzorációs területre.
- Célotok, hogy a 2023-as Shell Eco-marathonon már el tudjatok indulni új autótokkal, a ST-02-vel. Hogyan álltok jelenleg a jármű építésével/fejlesztésével?
- Igen, abszolút! Szerencsére nagyon jó alapokat örököltünk, és szeretnénk tavaszra megépíteni ST-02-őt. Az alkatrészek nagyobb része már le van gyártva, viszont akadnak még olyanok is, amelyek újratervezésre várnak. Szeretnénk mielőbb megtenni az első kilométereket, hogy az így szerzett tapasztalatokkal kompetitív tagjai lehessünk a nemzetközi mezőnynek!
- Hol tudtok a járművön dolgozni? Van saját műhelyetek a BME területén belül?
- Az Energetikai Gépek és Rendszerek tanszék ad nekünk otthont, ahol a régi autó is épült. Jelenleg a DCS épületben tudunk dolgozni nekik köszönhetően. Emellett számíthatunk a BME Gépész Szakkollégium szakosztályaira, akik saját műhelyeikben végzik a csapat működéséhez szükséges munkálatokat.
- A csapat történetében először most ősszel fogtok Techtogether versenyen indulni. Ez lesz az első megmérettetésetek az újraszervezés óta? Milyen várakozásaitok vannak a versenyt illetően?
- Igen, ez lesz az első megmérettetésünk, remélhetőleg sikerül szép eredményeket elérni. Szeretnénk megmutatni, hogy a szakkollégium milyen szakmai alapokat képes adni, ezzel is bizonyítva leendő tagjainknak, hogy milyen szerteágazó fejlődési lehetőséget tudunk biztosítani a BME Gépész Szakkollégium és a BME SharkTeam hallgatóinak.
- Mik a hosszú távú céljaitok? Gondolok itt például a járműfejlesztésre, a versenyen szereplésre, vagy esetleges műhely- és laborfejlesztésekre.
- Legfontosabb célunk természetesen kijutni a 2023-as Shell Eco-marathonra. Hosszú távú célunk, hogy csapatunk pozícióját sikerüljön bebetonozni, amihez elengedhetetlen egy állandó hallgatói bázis, a megfelelő műhely és természetesen a megbízható autó. Még nem tartunk ott, hogy egy meglévő, stabil koncepció fejlesztési lehetőségeit próbáljuk meg kiaknázni. Mindazonáltal készülünk fejlesztésekkel is: elődeink egy nagyon nagyra törő egyedi motort terveztek, amit jelenleg is fejlesztünk, ezenkívül egy szoftveres pilótasegítő rendszer megírása is a terveinkben szerepel.
Az autopro.hu által október 18-19. között szervezett Techtogether 2022 egy, a járműipar technológiai változásait és azok emberi vonzatát körbejáró konferenciát, egy ipari szakkiállítást, és egy, már évek óta rendszeresen megtartott mérnökhallgatói versenyt foglal magába. A rendezvényen már biztosan találkozhat az alábbi cégekkel.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!