Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Interjú az FSH szervezőivel: túl gyorsan ment a balesetet szenvedett pilóta
A Formula Student Hungaryt követő sajtóközlemények és a részt vevő csapatok Facebook bejegyzései eltérnek egymástól. Az új városi helyszín biztonsági kockázataira nem sikerült teljes mértékben megfelelő megoldást találni. Földesi Gábor, az FSH kommunikációs vezetője válaszolt a kérdéseinkre.
– Évek óta a gönyűi kikötő adott helyszínt az együléses autók versenyének. Milyen előny származott abból, hogy behozták a rendezvényt a megszokott helyszínről a városba?
– Az FSH az elmúlt években Magyarország egyik legrangosabb autóipari találkozóhelyévé vált. A szervezők és a versenyt támogató vállalatok célja, hogy minél többen ismerjék meg a mozgalmat. Ez volt az egyik cél, a másik pedig – amit a versenyző csapatok kértek –, hogy így egy helyre koncentrálódott a verseny, és a fiatalok szálláshelye, valamint a városi szabadidős programokba is jobban be tudtak kapcsolódni.
Nyolc éve rendezik meg az FSH-t, 2016-tól azonban új szakmai csapat irányította a versenyt. Ebben az évben is ugyanaz a gárda volt a háttérben?
– Lényegében ugyanaz a szakmai stáb volt idén is, mint amelyik a tavalyi versenyt sikerrel bonyolította. Volt FS-versenyzők, autóverseny szervezők, biztonságiak és vezető járműipari szakemberek képezik e csapat magvát.
A megszokott gönyűi kikötő helyett a Széchenyi István Egyetem kampusza adott helyet a Formula Student Hungarynek |
– Elhangzott Pintér-Péntek Imrétől, a versenyt szervező X-Meditor Kft. ügyvezetőjétől, hogy az elsődleges cél a biztonság. Lehet-e garantálni a száz százalékos biztonságot városi körülmények között, ahol keskeny az út, fák, oszlopok szegélyezik a pálya szélét?
– Száz százalékos biztonságot már csak azért sem lehet egyetlen technikai versenyen sem garantálni, mert az több tényezőtől függ mindenütt. A járművek és az azokat vezető személyek mellett a környezet a harmadik tényező. A pálya kialakítását szigorú előírások szabályozzák, így annak szélessége megfelelt a szabályoknak, fák és oszlopok természetesen nem voltak a pályán. Bár garantálni nem lehet, de mint minden versenyszervező, mi is törekszünk a teljes biztonságra.
Engelhardt Fanni, a Formula Student Hungary főszervezője és Pintér-Péntek Imre, a rendezvényt szervező X-Meditor Kft. ügyvezetője |
– Ennek ellenére a deggendorfi csapat balesetet szenvedett a verseny során. Mi volt ennek az oka?
– Egy baleset esetén is több ok játszhat közre. A jármű és az azt vezető személy összhangja, és persze a külső körülmények. A pályabírák véleménye szerint ezúttal valószínűleg az új pálya még nem rutinszerű ismerete és a nem megfelelően megválasztott sebesség játszott közre. Személyi sérülés, mint eddig soha, ezúttal sem történt az FSH-n. A pályát végül is a csapatok döntő többsége biztonságosnak ítélte, hiszen – megfelelő ellenőrzés után – elindultak a teljes pályát igénylő autocross versenyszámban, ami gond nélkül lezajlott.
A deggendorfi csapat balesete |
– A rossz időjárás miatt fújták le az utolsó napra tervezett, 22 kilométeres, úgynevezett endurance számot. Milyen időjárás alkalmas az FS versenyek megszervezésére? A korábbi FSH versenyeken is változatos volt az időjárás, nem volt probléma sem a kánikula, sem az eső. Ezúttal mi történt?
– Minden szabadtéri rendezvény kockázata az időjárás. Ezúttal az történt, hogy az eső miatt többször le kellett takarítani a pályát, s mivel valóban a biztonság volt a fő szempont, csak akkor folytattuk a versenyt, amikor nemcsak a pályabírák, hanem valamennyi csapat bejárta azt, és valamennyien alkalmasnak találták a folytatásra. Végül a csapatokkal közösen döntöttünk úgy, hogy elmarad az endurance versenyszám, és a helyezéseket ennek figyelembevételével állapítottuk meg.
– Lesz jövőre FSH? Milyen tapasztalatokat vontak le a szervezők?
– Minden változás rejt magában váratlan dolgokat. Nekünk most az a legfontosabb, hogy kielemezzük, hogy az a rengeteg munka és anyagi invesztíció, amit a versenyre fordítottunk, milyen eredményt hozott. Ezek után döntünk, hogy merre tovább 2018-ban. Összességében úgy ítéljük, hogy a Formula Student Hungary megtalálta helyét a győri egyetemi kampuszon is. Ezzel a korábbi évek sikerei után újabb élményeket kínáló helyszínen tudtunk lehetőséget teremteni Európa legjobb egyetemi autótervező és -építő fiataljai és a hazai járműipar vezető vállalatainak találkozására Győrött.