Szolgáltatók Változatlan formában, de Omnibus néven folytatja az EvoBus

Változatlan formában, de Omnibus néven folytatja az EvoBus

Pörge Béla | 2021.03.10 07:23

Változatlan formában, de Omnibus néven folytatja az EvoBus

Fotó: Daimler Media

Februártól a korábbi EvoBus Hungária Kft. neve Omnibus Hungária Kft.-re változik. A változás hátteréről Uray Dórát, a cég ügyvezetőjét kérdeztük, az interjúban a névváltozás mellett szóba kerültek a idei tervek is.

Hirdetés

2021. február 1-től az EvoBus Hungária Kft. neve Omnibus Hungária Kft.-re változott. Miért volt szükség erre a névváltásra?

Mi voltunk a kakukktojás Európában, olyan tulajdonosi háttérrel, ahol a Daimler csak kisebbségi tulajdonos és mégis szerepelt a cég nevében az EvoBus.

Nincs se több, se kevesebb a névváltozás mögött, mint az, hogy a Daimler rendbe tette a dolgait. A Daimler szervezetén belül történt több más változás is, ezzel egyidejűleg került sor a mi nevünk megváltoztatására is.

A helyzetünk nem egyedi, például Észtországban és Litvániában (AS Silberauto), Szerbiában és Bosznia-Hercegovinában (Star Import d.o.o), vagy Szlovéniában (Autocommerce d.o.o.) sem többségi tulajdonos a Daimler a márka vezérképviseleteiben, és ezekben az országokban nincs is benne a márkaképviseletek nevében az EvoBus.

Önök hogyan fogadták ezt a helyzetet?

Nyilván elfogadtuk, de nem örültünk neki annyira, hiszen anno az EvoBus nevet sem volt egyszerű bevezetni, most pedig minden piaci szereplőnek meg kell tanulnia az új nevünket. Az átállás sok feladatot hozott nekünk, új vállalati identitást kellett kiépíteni: a céglogótól, a céges dokumentumokon át a levélpapírig, névjegykártyákig mindent cserélni kellett.

Mostantól mind a négy általunk képviselt márkát – Mercedes-Benz, Setra, OMNIplus és a BusStore - minden megjelenésünkön dominánsan szerepeltetni fogjuk.

A nevet Önök választották vagy ezt is a Daimler írta elő?

Mi választottuk, annyi volt a lényeg, hogy ne legyen benne az EvoBus. Több verzió került szóba, végül a hasonló csengésű Omnibus név mellett döntöttünk, meghagyva a Hungária elnevezést. Igyekeztünk a lehető legsemlegesebb nevet választani, ami utal az osztrák-német tulajdonosi hátterünkre, természetesen a cégprofilra, a tevékenységünkre és amit ráadásul könnyen meg is jegyezhet mindenki.

Mennyi idejük volt az átállásra?

Egy 2020-as februári felügyelőbizottsági értekezleten jelezte a Daimler Buses ez irányú kérését és akkor abban maradtunk, hogy körülbelül egy év múlva már új névvel folytatjuk tovább. Az új nevet és a logót mindkét tulajdonosunkkal el kellett fogadtatni, de még ezután is kérdéses volt, hogy használhatjuk-e az Omnibus Hungária Kft. nevet, hiszen étteremtől kezdve alkatrészforgalmazókon át blogokig bezárólag számos cég használja valamilyen formában ezt az elnevezést.

Az átállással járó érdemi munka a név hivatalos bejegyzése után kezdődhetett meg, emiatt a február, illetve az azt megelőző egy-két hónapunk rendkívül sűrű volt.

Jelent bármilyen változást a névváltás a cég tevékenységében?

Nem, ezt nagyon fontos hangsúlyozni, hogy a tulajdonosi struktúránk, vezérképviseleti-importőri, valamint értékesítési és vevőszolgálati tevékenységünk, szervezeti felépítésünk és cégadataink teljes mértékben változatlanok maradnak. Magyarán ugyanúgy csinálunk mindent, mint eddig, semmi érdemi változás nem lesz a napi munkánkban.

Az Omnibusz Hungária új logója.

Az Omnibusz Hungária új logója. | Fotó: Omnibus Hungária

Hogyan reagáltak az ügyfeleik a változásra?

Nyilván kapunk kérdéseket, de alapvetően jól fogadták a névváltást, az ügyfelek tudomásul vették, nincsenek kételyeik. Látják, hogy ugyanúgy tesszük a dolgunkat, mint eddig: a tendereken részt veszünk, a vevőszolgálat változatlanul működik.

Úgy gondolom, hamar át fog menni a köztudatba a névváltás, és akkor túl leszünk ezen a folyamaton. Azt kell mondjam, most kerültünk formálisan a helyünkre.

Milyen tervei vannak az idei évre az Omnibus Hungáriának?

Tartalmas az idei programunk. Hamarosan, még márciusban érkezik egy e-Citaro tesztelésre, ez a Zöld Busz program keretében előbb Zalaegerszegen, majd áprilisban Kecskeméten mutatkozhat be. Közben jön majd egy másik e-Citaro is további tesztekre, ennek részleteit később ismertetjük. Sűrű lesz a tavaszunk!

Szeretnénk fejleszteni a használt-értékesítéssel foglalkozó BusStore-hálózatot, valamint feladatunk, hogy a meglévő és jövőbeni márkaszervizeinket alkalmassá tegyük elektromos autóbuszok javítására és karbantartására, illetve próbáljuk a hálózatunkat tovább fejleszteni.

A márkaszervizek a töltésben is segítséget nyújtanak majd az elektromos buszokat üzemeltető szolgáltatóknak?

A márkaszervizek a karbantartásban és a javításban jelentenek majd inkább segítséget .

Stratégiai partnerünkkel, az ITK Holdinggal számos területen már sikeres az együttműködésünk, és ezt tervezzük az elektromos autóbuszok kapcsán is, ennek megfelelően kvalifikáltuk magunkat a Zöld Busz Programban is.

Az elektromobilitás magyarországi bevezetésében a közösségi közlekedés területén szeretnék részt venni egy olyan piaci stratégiával, ami „Omnibus numeris absolutus” vagyis „minden részletében tökéletes” alternatívát nyújthat az üzemeltető cégeknek!

Fotó: Omnibus Hungária

Kiemelt Partnereink