Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tíz vonalán szünetelteti a vasúti közlekedést a MÁV
A MÁV eszközállományának leromlott állapota miatt költségtakarékossági okokból az állami vasúttársaság tíz mellékvonalán augusztus elsejétől szünetel az utasforgalom. A hivatalos közlemény szerint már korábban tervezett közlekedésimód-váltásról van szó.
A napokban kiszivárgott értesülések igaznak bizonyultak: a MÁV a honlapján közzétett hivatalos közleményben tudatta, hogy tíz regionális mellékvonalon további intézkedésig szünetelteti az utasszállítást. A vonatok helyett részben (amennyire az adott vonal kialakítása engedi) párhuzamosan a vasútvonallal autóbuszok fogják szállítani az utasokat. A következő vonalakról van szó:
- 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza―Tiszaújváros
- 114 sz. (Fehérgyarmat―) Kocsord alsó―Csenger
- 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes
- 125 sz. Mezőhegyes―Battonya
- 38 sz. Somogyszob―Nagyatád
- 47 sz. (Dombóvár―) Godisa―Komló
- 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc
- 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti
- 103 sz. Karcag―Tiszafüred
- 146 sz. Lakitelek―Kunszentmárton (―Szentes)
A MÁV közleményében külön hangsúlyozza, hogy nem utasbiztonsági okokból áll le forgalom a fenti vonalakon, és az intézkedés nincs közvetlen összefüggésben a hodászi Bz-balesettel. Ehelyett egy már korábban tervezett „közlekedésimód-váltás” történik, amit a jármű- és személyzethiány indokol. Vagyis nem a meglévő Bz-kkel van a gond, hanem azzal, hogy túl kevés van belőlük és nincs, ki vezesse őket.
Bár nem az említett vonalak bezárásról van szó, könnyen lehet, hogy ez a végítélet számukra. Drasztikus példa, de Budapesten a 67-es villamosvonal 1997-től 2008-ig ideiglenesen szünetelt, és csak akkor szűnt meg, amikor a pótlására indított buszjáratot összevonták az 5-ös busszal. A fent említett tíz vonal közül 2009-ben négyet már bezártak (47, 98, 103 és 114), ám a 2010-es kormányváltás után ezek részben azonnal, részben a 2010-es menetrendváltással újraindultak.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!