Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Parragh László: Az a beszállító, aki nem költ digitalizációra, nem tud a piacon maradni
A Magyarországon működő multinacionális vállalatok széles körben alkalmazzák a digitalizációt, ugyanakkor a hazai kis- és középvállalkozások közül kevesen és szigetszerűen használják a legkorszerűbb technológiát – ez volt az egyik kulcsmondata a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) rendkívüli küldöttgyűlésének.
A digitális átalakulás, az Ipar 4.0 a gazdasági növekedésben egyre nagyobb szerepet játszik – hangsúlyozta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára kedden a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) rendkívüli küldöttgyűlésén, Budapesten.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke szerint a digitalizáció megvalósításában a magyar kis- és középvállalkozások lemaradásban vannak, nem ismerik a tartalmát, következményeit, köztük azt, hogy beszállítóként e nélkül nem tudnak a piacon maradni.
Lepsényi István szerint, fontos, hogy a kisvállalkozói szektorban megvalósuljon a digitalizáció, és ebben az oktatás, a digitális kompetencia megszerzése jelentős szerepet játszik. Példaként említette, hogy tíz éven belül a mostani szaktudás 80 százaléka megváltozik, a mesterséges inteligencia térnyerésével új szakmák lesznek.
Az államtitkár kitért arra, hogy a kamara és a kormány között jó egyűttműködés alakult ki, a kamara sok hasznos ötletet fogalmaz meg, például az oktatás, a szakképzés, a vállalkozások fejlesztése területén.