Szolgáltatók Nem kell még temetni a hagyományos autótulajdonlási rendszert

Nem kell még temetni a hagyományos autótulajdonlási rendszert

autopro.hu/Sz.K. | 2017.11.13 11:30

Nem kell még temetni a hagyományos autótulajdonlási rendszert

A személyautó tulajdonlás nem megy még sehová, az autómegosztó szolgáltatások és az Uber virágzása ellenére sem – mondta el Carlos Ghosn, aki bárkinél jobban látja az autóeladásokat.

A globális járműeladások folytatják a növekedést, a mobilitás alternatív formái csak minimális hatással vannak rá, vagy valójában csak felpörgetik a keresletet.

– Az autók építésének, eladásának, és tulajdonlásának tradicionális üzletága megmarad – hangsúlyozta Ghosn, a Renault, a Nissan és a Mitsubishi szövetségének elnöke.

Ghosn jóslatai pont szemben állnak azokkal a jóslatokkal, amik szerint az autómegosztó szolgáltatások felbukkanása több mint 2 milliárd dollár értékű éves autóeladásokat forgat fel fenekestől. A kereslet a fejlett piacokon, mint az Egyesült Államokban, Európában és Japánban stabilizálódik, de a tulajdonlási ráták még növekedhetnek Kínában és Indiában is.

A szövetség idén várhatóan 10,5 millió autót és teherautót fog eladni globálisan, ami elég, hogy versenytársa legyen a Volkswagen Csoportnak és a Toyota Motornak. Az előrejelzések szerint ez a szám 2022-re 14 millióra nőhet.

– A növekedés nálunk lesz, mert az első dolog, amire az emberek vágynak, az a független közlekedés – mondta el Ghosn.

A megosztott gazdaság partizánjai azonban nem olyan biztosak ebben.

– Nézeteink szerint az egyéni autótulajdonlás az, ami meg fog szűnni, mert nem költséghatékony – vitatkozott Jeff Holden, az Uber egyik vezetője. Az egyéni autótulajdonosok idejüknek csupán 4%-át töltik autójukban, míg az autómegosztással a jármű az életidejének 80-90%-át úton tölti. – Mikor ezeket a hasznosításokat elkezdjük, azt fogjuk látni, hogy az árak lemennek. Így miért használná bárki is a saját autóját? Ez csak egy hobbi. Nincs neki semmi értelme.

Kiemelt Partnereink